تبریز ؛

کمبود اعتبارات برای بازسازی مدارس

با اعتبارات دولتی در مدت 30سال هم نمی توان مدارس فرسوده استان را بازسازی کرد .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ مدیرکل تجهیز ونوسازی مدارس استان در جلسه  مجمع خیرین مدرسه ساز  استان در ملکان گفت:مجموع اعتباربرای نوسازی وتجهیز مدارس کشور در عرض 5سال 120هزار میلیارد ریال است وسهم استان   4هزار و500میلیارد ریال است که برای هرسال 900میلیارد ریال می رسد .

عیدی افزود:در استان 7800کلاس فرسوده وجود دارد که اگر بخواهیم با اعتبار دولتی این کلاسها بازسازی شود بیش 30سال زمان می برد ومدارس تازه احداث هم بتدریج فرسوده شده وبه مقاوم سازی نیاز خواهند داشت .

وی گفت:بدون کمک خیرین امکان حل مشکل ساخت وبازسازی مدارس وجود ندارد وبخش عظیمی ازنیاز مدارس ازطریق خیرین حل می شود .

رییس مجمع خیرین مدرسه ساز استان نیز افزود :متاسفانه 200مدرسه در استان با کانیکس اداره می شود که اگر دمای بیرون 5درجه زیر صفر باشد در کانیکس ها به منفی 10درجه می رسد .

فرمانی گفت:در تابستان ودر فصل گرما نیز دانش آموزان از شدت گرما نمی تواند به راحتی درس بخوانند

وی برتعامل وهمکاری بیشتر نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد وافزود:اگر نمایندگان در اعتبار سال 96تنها درصدی از در آمد منطقه آزاد ارس را به برچیدن کانیکس از مدارس استان اختصاص دهند این مشکل حل خواهدشد

مدیر عامل مجمع خیرین مدرسه ساز استان نیز گفت : امسال خیرین مدرسه سازبا 750میلیارد ریال ساخت 60مدرسه  را تعهد کرده اند.

کسایی افزود: علاوه برآن زمین رایگان ،تجهیزات ،غذای مدارس شبانه روزی ،البسه دانش آموزان محروم از جمله تعهدات خیرین مدرسه ساز استان است .

فرماندار ملکان نیز از وجود 16مدرسه با 100کلاس درس در این  شهرستان با عمر بیش از 50سال خبرداد وگفت:این مدارس اکثرا با گاه وگل ساخته شده اند وبا کوچکترین حادثه تخریب خواهند شد.

محمدباقر خانی افزود:همچنین 70درصد مدارس این  شهرستان  فرسوده وبیش از 30سال عمر دارند

وی بر مشارکت بیشتر خیرین وهمچنین تخصیص اعتبار بیشتر از طرف اداره کل نوسازی وتجهیز مدارس استان برحل مشکل مدارس ملکان تاکید کرد .

امام جمعه ملکان نیز خواستار نگهداری اصولی مدارس شد وگفت:تنها ساختن وبازسازی مدارس کافی نیست  بلکه باید در نگهداری نیز دقت شود ومدیران ومعلمان در  مدارس چگونه نگهداشتن امکانات ووسایل  را به دانش آموزان یاد دهند .

حجت الاسلام حافظ زمانی همچنین بر لزوم استفاده از مصالح ساختمانی با دوام وکیفیت بخشی در ساخت مدارس تاکید کرد.

اتمام خبر / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار