در اجلاس فوق العاده سازمان همکاری اسلامی:

ظریف خواستار تمرکز سازمان ملل متحد به موضوع مسلمانان ميانمار شد

وزير خارجه كشورمان از بی توجهی جامعه بین المللی به موضوع مسلمانان ميانمار انتقاد کرده و خواستار تمرکز سازمان ملل متحد بر این بحران شد.

خواستار تمرکز سازمان ملل متحد به موضوع مسلمانان ميانمار شدبه گزارش حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمد جواد ظريف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران،  امروز 30 دی ماه در سخنانی در نشست فوق العاده وزرراي خارجه سازمان همکاری اسلامی در کوالالامپور – مالزی، جنایات صورت گرفته علیه مسلمانان میانمار را محکوم کرد. 

ظریف با اشاره به محروميت مسلمانان روهینگیا از حق مسلم تابعیت، و تبعیض سیستماتیک، خشونت و نفرت گسترده عليه آنان، خواستار اتحاد جهان اسلام در حمايت از مسلمانان روهینگیا به عنوان وظيفه جمعی کشورهای مسلمان شد.

وزير خارجه كشورمان با انتقاد از سکوت رسانه های جهانی در قبال وضعیت مسلمانان روهینگیا گفت: متاسفانه تصاویر وحشتناک کودکان غرق شده مسلمان ميانماري در ساحل دریا در صدر اخبار رسانه های جهانی جایی نیافته است.

ظريف همچنین از بی توجهی جامعه بین المللی به موضوع مسلمانان ميانمار انتقاد کرده و خواستار تمرکز سازمان ملل متحد بر این بحران، که عملا موجب محروم شدن کل یک جمعیت از حق مسلم تابعیت و شهروندی گرديده است، شد.

رئیس دستگاه دیپلماسی از دولتهاي عضو سازمان همكاري اسلامي خواست که با استفاده از تمامي امكانات خود بر دولت میانمار فشار آورند تا حقوق مسلمانان روهینگیا را رعایت کند.

وی با اشاره به گامهای مثبت دولت میانمار در حرکت به سوي مردم سالاری اضافه كرد: همه مردم میانمار از جمله مسلمانان باید از این اقدامات منتفع شوند.

وزیر امور خارجه کشورمان در ادامه خواستار ارسال کمکهای فوری بشردوستانه و بدون مانع به مسلمانان روهینگیا چه در داخل میانمار و چه به آنها که مجبور به ترک خانه خود و پناه گرفتن در کشورهای همسایه شده اند گرديد و از سازمان همکاری اسلامی و دبیر کل آن خواست که همچنان به حمایت و کمک به مسلمانان روهینگیا ادامه دهند.

ظریف در پايان به موضوع فلسطين و قدس شريف نيز پرداخته و با اشاره به جنايات مستمر رژيم صهيونيستي عليه مردم فلسطين در سكوت رسانه هاي بين المللي، گفت: جامعه بين المللی و قدرتهاي بزرگ بايد بدانند كه هيچ موضوعي، حتي اختلافات دروني جهان اسلام، ما را از هدف اصلي خود در حمايت از مقاومت قهرمانانه مردم فلسطين در برابر تهاجم، اشغالگري و جنايات رژيم صهيونيستي منحرف نخواهد كرد.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار