اردبیل؛

تولید سالانه 240 هزار تن شیرخام در اردبیل

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل از تولید سالانه بیش از ۲۴۰ هزار تن شیر خام در این استان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوانازاردبیل، عدیل سروی در جلسه بررسی مسائل و مشکلات مربوط به واحد های گاوداری صنعتی و نیمه صنعتی با اعلام این مطلب افزود: سازمان جهادکشاورزی استان برای تأمین کمبود شیر خام و مواد اولیه مورد نیاز کارخانجات از احداث گاوداری های صنعتی شیری در اولویت نخست کاری حمایت کرده و در مرحله بعد نیز از احداث مراکز جمع آوری شیر پشتیبانی خواهد کرد تا مواد اولیه سالم به دست کارخانجات برسد.

وی گفت: استان اردبیل به عنوان یکی از قطب های دامپروری کشور محسوب می شود و سالانه با تولید ۲۴۰ هزار تن شیر خام رتبه چهاردهم کشور را دارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل از طرف دیگر کیفیت خوب شیر تولیدی استان و وجود مجتمع های بزرگ دامپروری نظیردامپروری کشت و صنعت مغان و از همه مهم تر وجود جمعیت بزرگ تولید کنندگان شیرگوسفندی عشایر استان زمینه را برای ساخت ۴۲ واحد کارخانه لبنی مهیاء کرده است.

سروی یادآور شد: هم اکنون این واحدها انواع محصولات لبنی نظیر ماست، دوغ، خامه، کره، پنیر، پنیر پیتزا، بستنی، شیر خشک و شیر پاستوریزه تولید می کنند. بعضی از این محصولات به دلیل کیفیت بالای خود و نیز در زمینه تولید شیرخشک، شیر، دوغ، کره مغانه، لبنیات مشگین لبن، لبنیات سن ایستین، پنیر پنیر ناژو و پنیر پیتزای دگا در سطح کشور شناخته شده است.

وی افزود: ۴۲ كارخانه لبني و با ظرفیت جذب سالانه ۷۵۰ هزار تن شیر خام در استان احداث شده است كه از صنايع و جهاد کشاورزی پروانه بهره برداري گرفته اند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: طبق گزارش اداره کل دامپزشکی استان در هشت ماهه امسال حدود ۳۸۶ تن شیرخام به صورت قانونی از استان خارج شده و به کارخانجات سایر استان ها انتقال یافته است.

سروی خاطرنشان ساخت: در حال حاضر حمایت از صنایع و مراکز دامپروری جزو
اولویت های سیاست وزارت جهاد کشاورزی بوده و این سازمان نهایت همکاری را با سرمایه گذاران در خصوص احداث واحد های صنعتی دامداری را خواهد داشت.

وی در پایان گفت:علاقه مندان می توانند با مراجعه به مدیریت جهاد کشاورزی محل سکونت خود درخواست اولیه خود را به همراه کروکی محل اجرای طرح ارائه نمایند. بدیهی است طبق مقررات این سازمان نهایت همکاری را درخصوص تصویب و اجرای طرح به متقاضیان به عمل خواهد آورد.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.