تشکیل ستاد بحران در علوم‌پزشکی ایران/ انتقال مصدومین آتش سوزی پلاسکو به بیمارستان سوختگی مطهری و یافت آباد

رییس دانشگاه علوم پزشکی ایران با اشاره به تشکیل ستاد بحران، از هماهنگی با اورژانس برای انتقال مصدومین سوخته به دو بیمارستا خبر داد.

سید جواد حاج میر اسماعیل رییس دانشگاه علوم پزشکی ایران در گفت و گو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به تشکیل فوری ستاد بحران با حضور مدیران اجرایی برای انجام هماهنگی جهت انتقال مصدومین آتش سوزی صبح امروز پلاسکو تاکید کرد : طی برقراری تماس تلفنی ریاست اورژانس کشور و اعلام آمادگی کامل دانشگاه برای ارائه خدمات درمانی تخصصی و فوری در همه بیمارستان های دانشگاه هماهنگی ها جهت انتقال مصدومین سوخته به بیمارستان مطهری در حال انجام است و درکنار آن بیمارستان سوختگی یافت آباد نیز درحالت  آماده باش قرار گرفت. 

وی با تاکید بر آماده باش تیم های احیا و حضور متخصصان و فوق تخصصان در اورژانس های بیمارستانها به خصوص مراکز تروما مانند بیمارستان حضرت رسول اکرم (ص) برای خدمات رسانی هرچه سریعتر به آسیب دیدگان حادثه تکان دهنده امروز گفت: علاوه بر آن تخت های بستری در همه بیمارستان به ویژه تخت های ویژه برای بستری و رسیدگی فوری مصدومان آماده شده است.

در ادامه این مصاحبه ده مرده ای مدیر بیمارستان سوختگی مطهری با اشاره به اینکه فعلا هیچ مصدوم سوخته ای تا این لحظه به بیمارستان منتقل نشده، گفت: با توجه به وسعت آتش سوزی و مشکلات ورود به داخل آوارها برای یافتن مصدومان احتمالی دیگر، ایجاد آسیب های سوختگی در این افراد خارج از احتمال نیست و بنابراین هم اکنون 2 پزشک عمومی، تیم ویژه بیهوشی و 3 جراح در اورژانس این بیمارستان در حال آماده باش هستند. 

وی یادآور شد: علاوه بر اقدامات مذکور، هم اکنون 4 اتاق عمل، 40تخت بستری و 5 تخت ویژه نیز برای رسیدگی به مصدومان سوختگی احتمالی آمادگی دارد.  

انتهای پیام /
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار