سفر رئیس سازمان میراث فرهنگی به خمین

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری امروز در سفر به استان مرکزی با حضور در خمین از بیت قدیمی امام خمینی(ره) و همچنین برخی از آثار تاریخی این شهرستان بازدید کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛ احمدی‌ پور در حاشیه بازدید از بیت قدیمی امام خمینی(ره) با اشاره به اینکه استان مرکزی به عنوان قطب مفاخر معاصر در ایران است گفت: استان مرکزی به دلیل جایگاه خوبی که در بخش صنعت و کشاورزی دارد، آنطور که باید به مسئله گردشگری و ظرفیت های آن در استان پرداخته نشده است.

وی افزود: استان مرکزی می تواند با توجه به ظرفیت هایی که دارد به یک قطب گردشگری مجموعه ای از مفاخر تبدیل شود که بیت امام(ره) در مرکزیت این مجموعه قرار دارد.

احمدی پور ادامه داد: در صدد هستیم تا یک مجموعه ای از قطب گردشگری انقلاب اسلامی شامل قم، نجف، بیت امام خمینی(ره) در خمین و جماران که از سرمایه های انقلاب هستند، راه اندازی شود.

رئیس سازمان میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی گفت: برنامه هایی برای بیت قدیمی امام خمینی(ره) نیز به عنوان یک مجموعه انقلاب اسلامی به صورت مجزا در حال تیهه است تا به یک قطب گردشگری انقلاب اسلامی تبدیل شود.

احمدی پور در ادامه با اشاره به مرمت آثار تاریخی گفت: بخشی از بودجه تخصیص داده شده در این زمینه تحقق پیدا کرده و ما بقی نیز تامین اعتبار می شود که امسال در استان مرکزی حدود 6 پروژه تکمیل خواهد شد.

رضایی نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی و ساداتی فرماندار خمین نیز گفتند: این شهرستان به دلیل زادگاه بنیانگذار انقلاب اسلامی مورد توجه جهانیان است که می طلبد مسئولین بیش از این به شهرستان خمین توجه داشته باشند تا از ظرفیت گردشگری به منظور رفع بیکاری نیز استفاده شود. 

در ادامه این سفر رئیس سازمان میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی نیز در مراسم قالی بران در یکی از کارگاه های قالیبافی خمین شرکت و سپس به ارگ روستایی میشیجان رفت و از روند باسازی این مجموعه تاریخی بازدید کرد . 

انتهای پیام / س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.