کرمان؛

گرامی داشت هاشمی به میزبانی جامعه کارگران کرمان

جامعه کارگران ، تولید کنندگان و تعاون گران کرمان امروز در مراسمی یاد و خاطره آیت الله هاشمی رفسنجانی را گرامی داشتند .

مراسم گرامی داشت هاشمی در اداره کارکرمانبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان بنا به اعلام روابط عمومی اداره کل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان دبیر کل خانه کارگر کشور با بیان اینکه آیت الله هاشمی رفسنجانی دارای شخصیتی جهانی بود گفت: آیت الله هاشمی رفسنجانی برای همه ادیان، مذاهب و کشورهای دوست و حتی کشورهایی که دولتشان با ملت و دولت ایران دشمن شاخته شده بودند مورد احترام و تکریم بود.

محجوب با اشاره به توجه ویژه آیت الله هاشمی رفسنجانی به توسعه همه جانبه کشور و قشر خدوم کارگر گفت : مقام معظم رهبری در پیامی که در پی رحلت آیت الله هاشمی، صادر کردند مدال‌های ارزشمندی همچون «همگام دوران مبارزات، همرزم، رفیق دیرین و تکیه‌گاه مطمئن» به آن
مرحوم عطا فرمودند و این پیام، حجت را بر همگان تمام کرد.

وی افزود: منتقدان گاهی تخریب‌های غیرمنصفانه و ناجوانمردانه در مورد آقای هاشمی داشتند و ایشان مانند شهید بهشتی مظلوم بود.

در این مراسم حجت الاسلام والمسلمین هاشمیان امام جمعه شهرستان رفسنجان نیز با بیان اینکه حضور پرشور و خودجوش مردم که افزون بر چهار میلیون نفر در بدرقه آیت الله هاشمی از تمام گروه‌ها، جناح‌ها و افکار، شرکت کردند، نشان از مردمی بودن بی بدیل وی داشت.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود در خصوص احترام گذاشتن به قانون و توجه به مصلحت نظام و کشور در رفتار و کردار آیت اللله هاشمی، عنوان کرد: با وجود اینکه در سال 92 مرحوم هاشمی با تمام این سوابق و مبارزات، توسط شورای محترم نگهبان رد صلاحیت شد، ایشان ضمن احترام به نظر شورای نگهبان، در این خصوص سکوت اختیار کردند که سکوت ایشان در مقابل رد صلاحیتش، نشان از احترام و تمکین وی به قوانین کشور و داشتن دغدغه مردم و نظام بود.

حجت الاسلام و المسلمین هاشمیان تصریح کرد: با این حال آیت الله هاشمی رفسنجانی نقش بی نظیر خود را در انتخابات سال 92 را ایفا کرد و با حمایت از جریان اعتدال و عقلانیت و توصیه به پرهیز از افراط و تندروی، شخصیت با تدبیری چون، دکتر روحانی توسط مردم فهیم کشورمان به ریاست جمهوری برگزیده شد که دولت تدبیر و امید با وجود تمام محدودیت‌های مالی، توانسته است کشور را با حمایت مقام معظم رهبری تاکنون آبرومندانه اداره کند.

وی اضافه کرد: هاشمی فردی اعتدالگرا، آینده نگر و دور انددیش و فرمانده‌ای شجاع و صلح طلب بود که تعامل با جامعه جهانی و دشمن شناسی از خصوصیات بارز وی بود.

در این مراسم حجت الاسلام و المسلمین ربانی عضو شورای شهر کرمان نیز گفت : مرحوم هاشمی، سیاستمداری برجسته و منادی وحدت و تقریب مذاهب بود و داشتن هوش بالای سیاسی، قدرت تفکر و برنامه ریزی منحصر به فرد و همچنین رهرویی صادق و مشاوری امین برای رهبر معظم انقلاب بود.

وی افزود: نقش هاشمی در سازندگی ایران اسلامی بی نظیر بود و سازندگی کشور همزمان با ریاست جمهوری وی اوج گرفت و مردم ، خاطرات خوبی از دوران مدیریت وی به یاد دارند.

وی گفت: برقراری حکومت اسلامی و عدالت محوری از اصول اساسی بود که هاشمی براساس و حول محور آنها حرکت می‌کرد و آیت الله هاشمی، عاشق و خدمتگزار واقعی مردم بود و مجاهدت‌های وی فراموش نشدنی است.

این مراسم با مرثیه سرایی مداحان همراه بود .

در این مراسم که به همت تشکلات کارگری و کارفرمایی استان ، خانه کارگر و اداره کل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان در تکیه ابوالفضل خیابان شهید رجایی کرمان برگزار شد ، استاندار کرمان ، دبیر کل خانه کارگر کشور ، نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مدیران - کارمندان و کارگران ادارات و واحدهای کاری استان حضور داشتند.
انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار