اهواز؛

دادرس هلال احمر فرشته نجات کودک 2 ساله

رئیس جمعیت هلال احمر مسجدسلیمان گفت: جان یک کودک 2 ساله توسط دادرس ممتاز این جمعیت نجات یافت.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز،  فریدون رفیعی منجزی، رئیس جمعیت هلال احمر مسجدسلیمان با اشاره به آموزه های امدادی در راستای دستیابی به جامعه ای ایمن اظهار کرد: شکوفه مختاری یکی از دادرسان ممتاز و منتخب هلال احمر مسجدسلیمان است که توانست با استفاد از آموزش های امدادی، جان یک کودک دوساله را که فاقد علائم حیاتی بود، نجات دهد.

وی با بیان اینکه این دانش آموز قهرمان در مسابقات طرح دادرس به مقام نخست احیای قلبی و ریوی دست یافته است، افزود: این دانش آموز امدادگر پس از ورود به منزل همسایه و دیدن کودک دو ساله آنها به حالت بیهوشی، صورت کبود و فاقد تنفس به انجام ماساژ قلبی و تنفس مصنوعی اقدام و این کودک دوساله پس از انجام عملیات احیا، شروع به سرفه می کند و اهل منزل او را به بیمارستان منتقل می کنند.

رئیس جمعیت هلال احمر مسجدسلیمان تصریح کرد: شکوفه پس از انتقال کودک نجات یافته به بیمارستان و شرح ماجرا، مورد تشویق و تقدیر پزشکان و پرستاران قرار گرفت.

شکوفه مختاری با ابراز خرسندی از نجات جان یک انسان بیان داشت: در منزل همسایه بودم که وارد اتاق شدم و دختربچه دو ساله همسایه را به حالت بیهوش و صورت کبود دیدم که تنفس هم نداشت. بعد با آموزش هایی که در دوره های امدادی طرح دادرس یاد گرفته بودم، با انجام ارزیابی علائم حیاتی، راه هوایی را باز و با تنفس مصنوعی و انجام ماساژ قلبی، کودک شروع به سرفه کرد و سپس به بیمارستان منتقل شد.

این دانش آموز مسجدسلیمانی با تقدیر از مربیان هلال احمر و طرح دادرس برای آموزش مهارت های امدادی به آحاد جامعه خاطرنشان کرد: واقعا خوشحالم که توانستم باعث نجات جان کودک شوم و از همه مربیان طرح دادرس در مسجدسلیمان که باعث افزایش دانش امدادی من و در نهایت به نجات جان کودک منجر شد، تشکر می کنم.

مختاری اذعان داشت: از تمامی دانش آموزان و همنوعان خودم می خواهم که آموزش های امدادی را فرا بگیرند چون حادثه خبر نمی کند و برای هر شخصی اتفاق می افتد که بی شک می توانیم با فراگیری کمک های اولیه باعث نجات جان عزیزان خود شویم.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.