اصفهان؛

کشت گیاهان دارویی ظرفیت بالایی برای درآمد زایی دارد

رئیس انجمن گیاهان دارویی استان اصفهان گفت: کشت گیاهان دارویی ظرفیت بالایی برای درآمد زایی در کشور دارد و باید به این ظرفیت توجه لازم صورت گیرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،حسین زینلی عصر امروز در همایش آب جایگزین ندارد که در مجتمع فرهنگ و هنر بادرود نطنز برگزار شد اظهار کرد: کشت گیاهان دارویی از ظرفیت‌ های بسیار خوبی برای درآمد زایی در کشور برخوردار است و مصرف آب در مقایسه با محصولات زراعی تا یک ‌سوم کاهش می‌ یابد.
وی گفت: با توجه به ویژگی منحصر به‌ فرد گیاهان دارویی و اقبال عمومی و جهانی به این محصولات، بهره‌ گیری از ظرفیت‌ های این حوزه برای اشتغال ‌زایی مورد تاکید کارشناسان حوزه جهاد کشاورزی و جامعه دانشگاهی است.
رئیس انجمن گیاهان دارویی استان اصفهان تصریح کرد: در گذشته بحث گیاهان دارویی به ‌صورت خاص و منفرد بود اما امروزه این صنعت به یک جایگاه و برنامه رسیده است و جزو اولویت‌های کشور به‌ حساب می ‌آید.
وی بیان کرد: با اطلاع رسانی و فرهنگ‌ سازی بین مردم می‌ توان آب ازدست‌ رفته را تا حدودی به تعادل رساند و کاشت گیاهان کم آب و نوع کشت کشاورزی می‌ تواند به تعادل سطح آب چاه‌ ها کمک کند.
زینلی بابیان اینکه خاک منطقه بادرود مستعد کاشت گیاهان دارویی است و می ‌طلبد کشت گیاهان دارویی جایگزین کشت محصولات آب‌ بر شود گفت: کاشت قدومه شیرازی، زیره سبز، گل گاو زبان ایرانی بهترین گیاهان مناسب کشت در منطقه بادرود است و این گیاهان دارویی با مصرف کم آب درآمد زایی بالایی دارد.
وی در خصوص کشت جدید گیاهان دارویی در استان اصفهان نیز گفت: امسال تلاش داریم کشت رزماری، مرزنجوش و اسطخدوس را در منطقه مورد بررسی قرار داده و اقدام به کاشت آن کنیم.



انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.