تعامل دوسویه دانشگاهها و اتحادیه خوابگاه داران غیردولتی کشور

رییس هیات مدیره خوابگاه داران غیردولتی کشور از تعامل دوسویه با دانشگاهها به منظور پرکردن ظرفیتهای خالی خود و جبران کمبود خوابگاههای دانشگاههای کشور خبر داد.

تعامل دوسویه دانشگاهها و اتحادیه خوابگاه داران غیردولتی کشورعلیرضا شوکتی رییس هیات مدیره خوابگاه داران غیردولتی کشور در گفت و گو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: مطابق ارسال نامه ای از سوی صندوق رفاه به تمام دانشگاههای کشور مبنی بر همکاری با خوابگاه داران درجهت راه اندازی اتحادیه کشوری، جلسات متعددی برگزار شد.

وی افزود: پیرو نامه فوق هر دانشگاهی که قصد همکاری داشته باشد، خوابگاه داران آمادگی راه اندازی تعاونی شهرستانی و همچنین اسکان دانشجویان آن دانشگاه را دارند.

شوکتی اظهار داشت: لذا چند دانشگاه از جمله دانشگاه شهید بهشتی، خواجه نصیرالدین طوسی و تربیت دبیر شهیدرجایی قرار شد چنین همکاری را با اتحادیه خوابگاه داران داشته باشند، درواقع دانشگاهها از ترم تحصیلی آینده دانشجویان مازاد خود را برای اسکان به ما اعلام می کنند و اتحادیه خوابگاه داران متناسب آنها، ظرفیت ساختمانی در اختیارشان قرار می دهد.

رییس هیات مدیره خوابگاه‌داران غیر دولتی کشور گفت:  این تعامل دوسویه با دانشگاههای کشور باعث می شود کمبود ساختمانهای خوابگاهی دانشگاه جبران، دانشجویان به مکانی امن و دانشجویی برای اسکان معرفی و ظرفیتهای خالی خوابگاههای دانشجویی غیردولتی پر شود.

وی با بیان اینکه تعیین هزینه های خوابگاه برای دانشجویان برعهده صندوق رفاه و شورای نظارت است، عنوان کرد: شورای نظارت براساس امکانات خوابگاه قیمت را تعیین و اتحادیه تنها بر روی آن نظارت می کند.

شوکتی یادآور شد: با این اقدام دیگر هرکسی مانند قبل نمی تواند ساختمان خوابگاهی را احداث و  دانشجو پذیرش کند و در واقع عدم هماهنگی های گذشته تا حد زیادی برطرف خواهد شد.

گفتنی است، هنوز تفاهم نامه رسمی این تعامل نوشته نشده و در راستای همان نامه صندوق رفاه به دانشگاهها این امر در حال برنامه ریزی است و در تهران از ترم آینده انجام می شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار