توقف موقت حمله نظامی به گامبیا از سوی کشورهای غرب آفریقا

گروه کشورهای غرب آفریقا حمله نظامی به گامبیا را به طور موقت متوقف کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه اسکای نیوز، رئیس کمیسیون جامعه اقتصادی غرب آفریقا (اکواس) بامداد جمعه اعلام کرد که گروه کشورهای غرب آفریقا به منظور ادامه مذاکرات با یحیی جامه رئیس جمهوری بازنده در انتخابات گامبیا حمله نظامی به خاک این کشور را به طور موقت متوقف کردند.

مارسل دی سوزا، رئیس کمیسیون جامعه اقتصادی غرب آفریقا (اکوواس) افزود: این آخرین فرصت برای یحیی جامه است تا به صورت مسالمت آمیز قدرت را به 'اداما بارو' رئیس جمهوری قانونی و منتخب گامبیا واگذار کند، در غیر این صورت جمعه عملیات نیروهای آفریقایی در خاک گامبیا از سر گرفته خواهد شد.

بنابر گزارش تلویزیون دولتی گامبیا، روز جمعه هیاتی متشکل از رؤسای جمهوری لیبریا، موریتانی، گینه بیسائو و مسئولی از سازمان ملل متحد برای رایزنی با یحیی جامه به گامبیا سفر خواهند کرد.

ساعاتی پیش سرهنگ 'عبدو ندای' سخنگوی ارتش سنگال از انجام عملیات نیروهای کشورهای غرب آفریقا در خاک گامبیا برای سرنگونی دولت جامه خبر داده بود.

در همین حال شورای امنیت سازمان ملل متحد شامگاه پنجشنبه با صدور قطعنامه ای خواستار انتقال قدرت به 'اداما بارو' رئیس جمهوری منتخب گامبیا شد.

اعضای شورای امنیت به نیروهای غرب آفریقا اجازه ورود به خاک گامبیا را دادند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار