تحریم مراسم تحلیف ترامپ از سوی شخصیت های سیاسی و هنری

دهها شخصیت سیاسی و هنری اعلام کردند در مراسم تحلیف ترامپ شرکت نمی کنند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از یورونیوز، ده ها شخصیت و هنرمند آمریکایی در مراسم تحلیف دونالد ترامپ شرکت نخواهند کرد.

با وجود این که برنامه ریزی های دقیقی برای پذیرایی از جمعیت شرکت کننده در مراسم تحلیف چهل و پنجمین رییس جمهوری آمریکا صورت گرفته است؛ با این حال پیش بینی می شود این مراسم احتمالا با حواشی بسیار زیادی همراه خواهد بود.

جان لوییس، که از نمایندگان دموکرات کنگره آمریکا و رهبر جنبش حقوق مدنی آمریکا است می گوید:«من در مراسم سوگند روز جمعه دونالد ترامپ شرکت نخواهم کرد.

به نظر من انتخاب دونالد ترامپ محصول دخالت روسیه در انتخابات آمریکا است و به همین دلیل این انتخابات قابل قبول نیست.» جا نلوییس چهره ای معروف و یکی از همراهان مارتین لوتر کینگ، رهبر مبارزه با تبعیض نژادی در آمریکاست. 

در همین حال نزدیک به شصت نفر دیگر از نمایندگان دموکرات در کنگره اعلام کرده اند در حمایت از آقای لوییس، در مراسم تحلیف شرکت نخواهند کرد.

این نمایندگان گفته اند به دلیل این که روسیه در انتخابات آمریکا دخالت کرده است و همچنین به دلیل بی احترامی آقای ترامپ به جان لوییس تصمیم خود را گرفته اند و در مراسم تحلیف شرکت نخواهند کرد زیرا هدر دادن وقت است.

از سوی دیگر بسیاری از هنرمندان آمریکا با برشمردن دلایلی مانند حمله آقای ترامپ به مهاجران و اسپانیولی زبان ها، اعلام کرده اند مراسم روز جمعه را تحریم کرده اند. بسیاری از این هنرمندان، استفاده از آثار خود را در این مراسم ممنوع اعلام کرده اند.

هنرمندان برجسته ای مانند آندریا بوچلی، التون جان، سلین دیون، اعضای گروه کیس و آیس-تی، خواننده رپ از جمله افراد مخالف استفاده از آثارشان در مراسم روز تحلیف هستند.

این در حالی است که ماه دسامبر سال دو هزار و شانزده میلادی، دونالد ترامپ در حساب توییتری خود گفته بود بسیاری از هنرمندان مشهور آمریکا درخواست حضور و اجرای برنامه در مراسم سوگند را دارند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار