کرمان؛

زعفران کوهبنان برند می شود

فرماندار کوهبنان از تلاش ها برای برند سازی زعفران کوهبنان به عنوان محصولی ارگانیک خبرداد.

زعفران کوهبنان برند می شودبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، محمدرضامهدلو گفت: جهاد کشاورزی شهرستان با یکپارچه‎سازی برخی از زمین‎های کشاورزی برای ایجاد گلخانه، کشت محصولات اقتصادی و سازگار با منطقه و استفاده از سیستم آبیاری تحت فشار با تسهیلات اعطایی به وسعت سه هکتار در روستای مقیم‎آباد توسط بخش خصوصی اقداماتی را آغاز کرده است.

وی همچنین از اجرای طرح اقتصاد مقاومتی در روستای ساوند خبر داد و تصریح کرد: با مساعدت مدیرکل جهاد کشاورزی استان کرمان رفع موانع موجود در بخش‎های اجرای سیستم آبیاری تحت فشار و احداث استخرهای ذخیره آب و پرورش ماهی توسط بخش خصوصی در دستور کار قرار دارد.

فرماندار کوهبنان گفت: شورای اقتصاد مقاومتی در روستاها و راه‎اندازی صندوق‎های خرد توسعه روستایی با مساعدت بخشداران، دهیاران و مسؤولان شورای روستاها در دستور کار قرار گرفت تا ظرفیت‎های موجود در منطقه شناسایی شود.

وی با اشاره به اینکه بحث کشت زعفران با اجرای طرح‎های دانشگاه آزاد سرعت بیشتری به خود گرفته است، افزود: دستگاه‎های اجرایی استان و شهرستان باید در راستای بسته‎بندی و اخذ برند زعفران شهرستان تلاش کنند.

مهدلو خاطرنشان کرد: در حال حاضر با توجه به مساعد بودن هوا و شرایط اقلیمی،  کوهبنان به عنوان یکی از قطب‎های تولید زعفران در استان کرمان محسوب می‎شود.
انتهای پیام/ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار