وزیر اقتصاد؛

طرح جامع مالیاتی می‌تواند به برطرف شدن مشکلات این حوزه کمک کند

وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: طرح جامع مالیاتی برای رفع مشکلات پیشنهادشده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری اصفهان، علی طیب نیا وزیر امور اقتصادی و دارایی به همراه رسول زرگرپور در جلسه‌ای با نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی به بررسی مسائل و مشکلات موجود این استان از دیدگاه نمایندگان استان پرداختند.
 
رسول زرگرپور در این جلسه در پاسخ به سوال برخی از نمایندگان مجلس اظهار داشت: موسسه‌ ثامن‌الحجج (ع) بالغ بر 85 هزار سهام‌دار داشته است که از این تعداد 78 هزار نفر پول خود را دریافت کرده‌اند و 78 میلیارد تومان به آن‌ها پرداخت‌شده است.
 
وی افزود: مابقی مربوط به سهامداران بزرگ است که رقم‌های بالایی را در این موسسه پس‌انداز کرده بودند.
 
استاندار اصفهان با بیان اینکه عنوان پروژه‌های تخت جمشیدی نخستین‌بار توسط استاندار اصفهان برای برخی از پروژه‌های استان مطرح شد، گفت: خوشبختانه در دولت یازدهم این پروژه‌ها که سالیان سال با رکود مواجه بودند به بهره‌برداری رسیدند.
 
وی تصریح کرد: مترو، مصلی و ورزشگاه نقش‌جهان، هم‌اکنون مورد بهره‌برداری قرارگرفته است و در این مدت 5 هزار پروژه‌ عمرانی نیز با اعتبار بالغ‌بر 5 هزار میلیارد تومان به بهره‌برداری رسیده که 89 درصد آن‌ها با مشارکت بخش خصوصی انجام‌شده است.
 
زرگرپور با اشاره به پیگیری‌های مستمر خود با وزرای مربوطه در مورد مشکل پلی اکریل گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته دیروز مشکل این واحد تولیدی در هیئت دولت به مدت 40 دقیقه موردبررسی قرار گرفت.
 
وزیر امور اقتصادی و دارایی اظهار داشت: نمایندگان مجلس شورای اسلامی به دلیل تعامل بیشتر با مردم از مشکلات و مطالبات آنان آگاه هستند و طبیعی است که با شور و هیجان درخواست‌های خود را اعلام می‌کنند و وظیفه‌ همه‌ ما است که همین مسیر را دنبال کنیم.
 
علی طیب نیا با ذکر این نکته که بیان مشکلات باید مقدمه‌ای برای پیدا کردن راه‌حل باشد، گفت: باید مشکلات ریشه‌یابی شوند و به دنبال برنامه برای رفع آن‌ها باشیم.
 
وی با اشاره به اینکه در حال حاضر دولت با مشکلات پیچیده‌ای مواجه است، اظهار داشت: انتقاد به حل مشکلات کمک نمی‌کند.
 
وزیر امور اقتصادی و دارایی با بیان اینکه برخی به عملکرد بانک‌ها انتقاد دارند، اظهار داشت: مشکلات بانک‌ها به مواردی از قبیل اینکه برخی از آن‌ها به بنگاه‌داری روی آورده‌اند، همچنین بدهکاری دولت به بانک‌ها، مطالبات بانک‌ها از مردم و همچنین مطالبات غیر جاری بانک‌ها بازمی‌گردد.
 
وی با اشاره به اینکه در خصوص مالیات مشکلات زیادی وجود دارد، اظهار داشت: طرح جامع مالیاتی برای رفع این مشکلات پیشنهادشده است که می‌تواند به حل مشکلات کمک نماید.
 
نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه به بیان مشکلات استان و حوزه‌های انتخابیه‌ خود پرداختند.

انتهای پیام/گ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.