اتباع افغانستانی شناسنامه «کتابچه‌ای» دریافت می‌کنند

اداره توزیع شناسنامه الکترونیکی افغانستان اعلام کرد: برای تمام اتباع افغانستانی در داخل و خارج کشور شناسنامه کتابچه‎ای توزیع می‌شود.

اتباع افغانستانی شناسنامه «کتابچه‌ای» دریافت می‌کنند
به گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، روند توزیع تذکره جدید کتابچه‌ای برای شهروندان کشور در کابل و کشورهای خلیج امروز رسما آغاز شد.

همایون محتاط رئیس اداره شناسنامه الکترونیکی در نشستی بدین منظور در ریاست عمومی ثبت احوال نفوس در کابل از آغاز توزیع شناسنامه کتابچه‌ای برای شهروندان افغانستانی خبر داد.

آقای محتاط گفت که ۱۸۰۰۰ اساس در آرشیف این ریاست را به گونه دیجیتالی به کمک تخنیکی نهاد (IOM) در می آورند که در ثبت دیجیتالی هویت نیاکان و توزیع تذکره نهایت مهم بوده و دسترسی به سوابق را سریع تر می سازد.

به گفته او، اداره عمومی ثبت احوال نفوس توانایی درخواست تذکره جدید را از طریق وب سایت این ریاست و به‌طور آنلاین برای تمام اتباع افغانستان در سراسر جهان فراهم کرده است.

آوا نوشت: در این نشست احمد ضیا مسعود نماینده فوق العاده رئیس جمهور در امور اصلاحات و حکومت داری خوب نیز حضور داشت.

آقای مسعود طی سخنانی گفت: ثبت هویت شهروندان کشور به گونه دیجیتالی زمینه را برای توزیع تذکره الکترونیکی بیشتر مساعد خواهد ساخت.

نماینده فوق العاده رئیس جمهور افزود: گام اول برداشته شده و گام دوم توزیع تذکره الکترونیکی خواهد بود.

وی ابراز امیدواری کرد: با تشخیص هویت اتباع کشور زمینه جعل سازی اسناد که چالش های مختلف را فرا روی سیستم اداری دولت قرار داده است، گرفته می شود و زمینه را برای برگزاری انتخابات شفاف و عادلانه مساعد سازد.

او اصلاحات و حکومتداری خوب را از نیازهای اصلی و مبرم شهروندان کشور عنوان کرد و تاکید نمود که ساده سازی پروسه های مغلق اداری و الکترونیکی سازی پروسه ها جلو فساد اداری را گرفته و ادارات را مشتری محور می‌سازد.

نماینده فوق العاده رئیس جمهور در امور اصلاحات و حکومتداری خوب، همچنان بیان داشت که طی یکسال گذشته از ۳۰۰ پروسه پیچیده اداری ۱۳۱ آن به همکاری کمیسیون اصلاحات و خدمات ملکی ساده سازی شده و تعدادی از آن ها الکترونیکی ساخته شده است.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار