طلایی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

بهره‌برداری سیاسی از حادثه پلاسکو، «خیانت» به کشور است/ تهران در مقابل خطراتِ جدی «بی‌دفاع» است

نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: بهره‌برداری سیاسی از حادثه پلاسکو، فارق از اینکه از چه جریانی است، خیانت به مردم و کشور خواهد بود.

مرتضی طلایی نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به بهره‌برداری سیاسی برخی جریان‌ها از حادثه ساختمان پلاسکو علیه شهرداری و شورای شهر تهران اظهار داشت: چنین بهره‌برداری‌هایی، بی‌رحم ترین و ناجوانمردانه ترین رفتاری است که هر جریان سیاسی می‌تواند از آن برای مقابله با رقیب خود استفاده کند.

وی افزود:  به جای اینکه با خانواده شهدای سازمان آتش‌نشانی همراهی کرده و با رفتار و گفتار خود، تسلی‌بخش افکار عمومی باشیم، بهره‌برداری سیاسی از چنین حوادثی، فارق از اینکه از چه جریانی باشد، خیانت به مردم و کشور خواهد بود.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران همچنین درباره تعداد مصدومان و جان‌باختگان ریزش ساختمان پلاسکو گفت: یک آماری روز گذشته از مصدومین حادثه اعلام شد اما فعلا امکان اعلام تعداد شهدا و جان‌باختگان وجود ندارد و آمارهای اعلام‌شده در حد حدس و گمان است.

طلایی افزود: تعدادی از همکاران ما در سازمان آتش‌نشانی، 2، 3 نفر از عوامل نیروی انتظامی که مشغول تخلیه افراد از ساختمان بودند و شاید تعدادی از کسبه خود ساختمان، زیر آوار مانده اند.

وی در بخش دیگری از اظهارات خود با بیان اینکه سال‌هاست در صحن شورای اسلامی شهر تهران فریاد می‌زنیم، تهران در مقابل خطرات جدی «بی دفاع» است تصریح کرد: وظیفه ما در شورای شهر این بوده که مکررا این خطرات را یادآوری کنیم اما عموما از حرف‌های ما برداشت سیاسی می‌شود. برخی می‌گویند اگر تهران زلزله بیاید چه می‌شود؟ خب؛ معلوم است چه می‌شود.

طلایی با تأکید بر اینکه مسائل اجتماعی و اقتصادی از هم جدا نبوده و به هم پیوسته است گفت: در محدوده منطقه 12، خیابان محله «چراغ برق» و در طول خیابان جمهوری، کماکان ساختمان‌های بزرگی داریم که خطرات مشابهی که در پلاسکو رخ داد، برای آن‌ها هم متصور است.

عضو شورای اسلامی شهر تهران با طرح این سوال که آیا با پلمپ‌کردن این مراکز، مشکلی حل خواهد شد یا مشکل جدید اضافه می‌شود گفت: در موضوع ساختمان علاءالدین، شورای شهر و شهرداری ایستادند و گفتند که آن یک طبقهِ اضافه شده، باید سریعا جمع شود اما شما مشاهده کردید که از بخش‌های مختلف چه رفتاری با این موضوع شد. 

نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر تهران با تأکید دوباره روی این موضوع که نمی‌شود یک طرفه برای ساختمان‌های بی‌دفاع تصمیم گرفت گفت: همین موضوع را برای بافت‌های فرسوده داریم اما دستگاه‌های مسئول چه اقدامی را در این‌باره انجام داده‌اند؟ اگر خدای ناکرده در بافت‌های فرسوده هم اتفاقی رخ دهد، بار دیگر با بهره‌بردای های سیاسی می‌خواهند بگویند که چرا فلان دستگاه، کارش را به خوبی انجام نداده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار