فرار 45 هزار نفر از گامبیا در پی بحران اخیر

سازمان ملل متحد اعلام کرد ظرف چند روز گذشته، بیش از 45 هزار نفر از مردم گامبیا بدلیل بحران سیاسی اخیر این کشور، فرار کرده‌اند.

فرار 45 هزار نفر از گامبیا در پی بحران اخیربه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از خبرگزاری فرانسه، سازمان ملل متحد روز جمعه اعلام کرد ظرف چند روز گذشته بیش از 45 هزار نفر از گامبیا فرار کرد‌ه‌اند.

انتخابات اول دسامبر گذشته با شکست «یحیی جامع»، رئیس‌جمهور پیشین گامبیا، در برابر «آداما بارو»، رهبر معارضان این کشور، به پایان رسید. این درحالی است که یحیی جامع که به‌مدت 22 سال بر مسند قدرت بوده است، قصد ندارد به پیروزی رقیبش اذعان کند و همچنان بر ماندن در قدرت اصرار دارد.


تعیین ضرب الاجل برای خروج یحی جامع                                                            
«جامعه اقتصادی کشورهای غرب آفریقا» (اکوواس) اعلام کرد: یحیی جامع رئیس‌جمهور پیشین گامبیا، که در انتخابات ماه گذشته شکست خورد، تا ظهر جمعه فرصت دارد قدرت را واگذار و کشور را ترک کند؛ در غیر این صورت با اقدام نظامی روبرو می شود.

نیروهای غرب آفریقا روز پنج‌شنبه، برای پشتیبانی از آداما بارو  وارد گامبیا شدند؛ اما عملیات نظامی با هدف آخرین تلاش دیپلماتیک برای متقاعد کردن جامه به کناره گیری از قدرت و خروج از کشور به حال تعلیق درآمد.

«مارسل آلن دو سوزا»، رئیس جامعه اقتصادی کشورهای غرب آفریقا، گفت :«ما عملیات نظامی را به حال تعلیق درآورده و به جامه مهلت داده ایم.» این مقام افزود: «اگر وی تا ظهر امروز با خروج از گامبیا موافقت نکند، مداخله نظامی خواهیم کرد.»

دو سوزا تاکید کرد: «آلفا کنده»، رئیس‌‌جمهور گینه، روز جمعه ریاست مذاکرات نهایی را در «بانجول» پایتخت گامبیا، به عهده خواهد داشت.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار