امام جمعه میاندوآب:

شبکه های اجتماعی، میدان جنگ نرم دشمن شده است

امام جمعه میاندوآب گفت: دشمنان و بدخواهان در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی میدان دار هستند وامروز دشمنان از راه فرهنگی نفود کرده و در فضای مجازی و عرصه فرهنگ به دنبال دست یابی به اهداف خود هستند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه؛حجت الاسلام والمسلمین حمید حسن زاده در خطبه های نماز جمعه این هفته میاندوآب با اشاره به عوامل پیشرفت یا پسرفت یک حکومت دینی اظهار کرد:  همه آحاد مختلف مردم و مسئولان باید به نقاط قوت و ضعف ها توجه کرده و نقاط قوت را تقویت و نقاط ضعیف را از بین ببرند.

امام جمعه میاندوآب به توصیه امام علی(ع) به فرزندش اشاره کرد و افزود: باید حکومت های گذشته را بررسی و نقاط قوت آنها را به کارگیری و نقاط ضعف را ازبین برد.

حسن زاده با بیان آسیب های نابود کننده حکومت دینی از نگاه قرآن کریم، گفت: ستمگری و ستم پیشه گی از آسیب ها و عوامل از بین رفتن حکومت ها است و همه مردم و مسئولان باید دست به دست هم داده و جلوی آه های جان سوز را بگیرند.

وی تصریح کرد: صدها کارگر ماهیانه 700 هزار تومان می گیرند ولی در مقابل کسانی هستند که 800 هزار میلیاردتومان اختلاس می کنند و باید جلوی این ها را گرفت و با آنها مقابله کرد.

امام جمعه میاندوآب فساد را دیگر آسیب و عامل تهدید کننده حکومت دینی عنوان و اظهار کرد: فساد به شکل های مختلف اقتصادی، رشوه، پارتی بازی، شیفته قدرت بودن از آسیب هایی است که باید جلوی انها را گرفت و این ها عواملی است که مسلمانان را در آندلس به نابودی کشاند.

حسن زاده افزود: آزادی های مذهبی و تعلیم و تربیت و توسعه روابط اقتصادی توطئه های بود که دشمنان مسلمانان علیه مردمان آندلس استفاده کرده و مسلمانان را در این کشور از بین بردند.

وی با بیان اینکه دشمنان از طریق روابط اقتصادی بین مسلمانان نفوذ پیدا کردند، اظهار کرد: آنها باورهای دینی و غیرت جوانان را از آنان گرفتند و وقتی ضعف اعتقادی در آنها دیدند، نقشه های خود را عملی و مسلمانان را از بین بردند.

امام جمعه میاندوآب با تاکید بر اینکه باید در برابر دشمنان با قدرت ایستاد، گفت: اگر در مقابل زیاده گویی های آمریکا عقب نشینی کرده و ضعف از خود نشان دهیم دشمن پیش روی می کند و لذا نباید در برابر آنان از خود تزلزل نشان داد.

حسن زاده اسراف را دیگر آسیب عنوان کرد و افزود: اسراف در مراسمات مختلف عروسی، تعزیه، خریدهای شخصی و اداری و هدر دادن بیت المال متاسفانه مشاهده می شود و باید از آن جلوگیری کرد.

وی با بیان اینکه پایبندی به اندیشه های کهنه از آسیب های دیگر است، بر لزوم استفاده مردم مومن و انقلابی از تکنولوژی های روز تاکید و تصریح کرد: باید از تکنولوژی های روز برای پیشبرد تمدن اسلامی استفاده کنیم و همه افراد مومن و انقلابی از تکنولوژی های روز غافل نشوند.

امام جمعه میاندوآب با اشاره به اینکه امروز متاسفانه دشمنان و بدخواهان در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی میدان دار هستند، گفت: دشمن از طریق فضای مجازی و شبکه های اجتماعی نفوذ کرده و از بستر آنها برای مقابله با نظام اسلامی استفاده می کند و ما باید سعی کنیم در این فضا مانع از توطئه های دشمنان شویم.

حسن زاده با بیان اینکه امروز سنگر دشمنان عوض شده است، اظهار کرد: امروز دشمنان از راه فرهنگی نفود کرده و در فضای مجازی و عرصه فرهنگ به دنبال دست یابی به اهداف خود است و باید همه هوشیار باشیم.

 وی به حادثه پلاسکو در تهران اشاره و با تقدیر از جان فشانی ها و ایثارگری ها آتش نشانان در نجات جان مردم، افزود: آتش نشانان جان خود را برای نجات جان دیگران فدا می کنند و مصداق بارز ایثارگری هستند.

انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.