امام جمعه ماکو؛

ضرورت کنترل کالاهای گمرکی برای مقابله با قاچاق

امام جمعه ماکو گفت: کالاهای گمرکی برای مقابله با قاچاق کنترل شوند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه؛رنجبری با اشاره به نقش گمرکات مرزی در بحث حل مشکلات اقتصادی مردم با تکیه بر اقتصاد مقاومتی، خاطرنشان کرد: در این راستا به حرکت جهادی نیاز است تا به جای استفاده از گمرکات برای واردات از آن با تکیه بر اقتصاد مقاومتی برای صادرات استفاده شود.

حجت‎الاسلام ایوب رنجبری در خطبه‎های امروز نماز جمعه این شهر ضمن دعوت به رعایت تقوای الهی، اظهار داشت: مردم ارومیه با همراهی حجت‎الاسلام حسنی تاریخی زرین در انقلاب اسلامی آفریدند که باید به مردم شناسانده شود.

وی با تاکید بر ضرورت مقابله با قاچاق کالا که به تولید داخلی آسیب زده و سبب افزایش بیکاری در جامعه می‎شود، گفت: برخی از کالاهای قاچاقی از طریق گمرک وارد می‎شوند و لازم است در این راستا مدیریت‎ها و کنترل‎های بیشتری صورت گیرد.

وی با اشاره به فرا رسیدن ایام الله دهه فجر و بهمن ماه، افزود: نسبت به گرامیداشت این ایام چند نقطه را باید مد نظر قرار داد که اصلی‎ترین آن استفاده از این ایام برای خنثی‎سازی تهدیدات مخالفین نظام اسلامی است.

امام جمعه ماکو به ادعای برخی از افراد مبنی بر غیرضروری بودن مراسمات دهه فجر اشاره و ابراز کرد: اگر ما در زنده نگه داشتن این ایام کوتاهی کنیم، انقلاب اسلامی آسیب می‎بیند و باید برنامه‏‎های این ایام فقط برگزاری جنگ شادی و خنداندن مردم نباشد.

وی ایام الله دهه فجر را فرصت مناسبی برای معرفی دستاوردهای انقلاب اسلامی دانست و گفت: باید با استفاده از ابزارهای هنری یا سخنرانی و دیگر روشها دستاوردهای انقلاب اسلامی را به نسل حاضر معرفی و نظام را زنده نگه داشت.

حسن‎زاده به قیام مردم آمل در سال 60 هجری در مقابله با منافقان اشاره و اضافه کرد:  حماسه‎ای که مردم آمل خلق کردند به حدی اهمیت داشت که امام(ره) در وصیت‎نامه خود آن را مطرح فرمودند.

انتهای پیام/م


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.