آخرین اخبار حادثه پلاسکو؛

از وضعیت گاز،آب وبرق منطقه تا برآورد میزان خسارات واردشده

پس از گذشت یک روز از حادثه پلاسکو ، مسئولان ذیربط از قطعی گاز تا شعاع 300 متری ساختمان فروریخته و وصل بودن آب و برق منطقه و همچنین برآورد خسارات واردشده خبر می دهند.

از وضعیت گاز،آب وبرق منطقه تا برآورد میزان خسارات واردشدهبه گزارش خبرنگار خبرنگار اقتصاد وانرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،ساختمان تجاری پلاسکو از مراکز عمده تولید و توزیع پوشاک در تهران ، ساعت 8 صبح روز گذشته دچار حریق شد و به دلیل شدت آتش سوزی، ساعت 11:30 به طور کامل فرو ریخت ؛ در پی وقوع این حادثه نیروهای امدادی و آتش نشان در مکان حضور یافته و به اطفای حریق و نجات مصدومان پرداختند که البته عملیات همچنان ادامه دارد.

قطع گاز شعاع 300 متری ساختمان پلاسکو تا اطلاع ثانوی

مجید بوجارزاده سخنگوی شرکت ملی گاز در گفت و گو با خبرنگار اقتصاد وانرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان در خصوص آخرین اطلاعات وضعیت گازرسانی محدوده ساختمان پلاسکو تهران گفت : ساختمان پلاسکو از انشعابات گاز شهری برخوردار نبوده و با استفاده از گازوئیل فعالیت داشته است.

بوجارزاده همچنین عنوان کرد: بر اساس استاندارد های جهانی ساختمان های دارای 500 واحد باید ظرفیت و ایمنی لازم برای انشعابات گازی را داشته باشند در حالی که بنابر صدور اخطاریه هایی که نهادهای مرتبط به مدیران ساختمان پلاسکو ارائه دادند این امر بیانگر این است که این ساختمان ایمنی لازم را برای گازرسانی شهری را نداشته است . 

وی در پایان گفت : حدود 15 واحد تجاری و ساختمان های اطراف ساختمان پلاسکو  در شعاع 300 متری، از  ساعت 8:30  صبح روز پنجشنبه  30 دی ماه تا پایان عملیات امداد رسانی و اعلام  وضعیت عادی سازمان مدیریت بحران با قطعی گاز مواجه هستند.

مشکل برق رسانی مناطق مشرف به ساختمان پلاسکو تا چه زمانی رفع می‌شود؟

کامبیز نادریان معاون بهره برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع برق تهران بزرگ درگفتگو با خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جواناظهار کرد:بنا به درخواست سازمان آتشنشانی تهران به منظور ایمن سازی نواحی مجاور ساختمان پلاسکو از ساعت 10صبح دیروز نسبت به قطع برق چهار راه استانبول تا حد فاصل چهار راه مخبر الدوله توسط گروه های عملیاتی اداره برق اقدام کردیم.

وی افزود:به دنبال فرو ریختن ساختمان پلاسکو و تشکیل جلسه ستاد بحران مشکل برق رسانی به مناطق مجاور رفع و برق رسانی تا ساعت 4عصر  به حالت عادی بازگشت. 

نادریان در خصوص میزان خسارت وارده به سیستم برق رسانی مناطق مشرف به ساختمان پلاسکو بیان کرد : با توجه به فعالیت تیم امداد و نجات تا زمانی که فرآیند آوار برداری و تعین سرنوشت آتشنشانان محبوس در زیر آوار به پایان نرسد نمی‌توان میزان خسارت نهایی را به طور دقیق تخمین زد . 

معاون بهره برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع برق تهران بزرگ افزود: از آنجایی که شبکه های برق رسانی تهران از دو سو تغذیه می‌شوند، اگر یک مدار دچار مشکل شود از مدار دیگر برق جریان پیدا می کند لذا تا زمان پایان یافتن عملیات امداد و نجات مشکل تامین برق وجود ندارد.

وی در پایان بیان کرد: اصلاح کابل های از مدار خارج شده و همچنین مرتفع نمودن خسارات وارده به سیستم برق رسانی مناطق فوق تا پایان یافتن عملیات امداد و نجات میسر نخواهد بود.

آب منطقه قطع نشده است

بر اساس این گزارش مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران با بیان این‌که همه توان و امکانات این شرکت برایی کمک به حادثه ساختمان پلاسکو بسیج شده است، گفت: 20 گروه برشکار، هشت دستگاه جرثقیل و 200 نیروی متخصص آوار برداری در محل حادثه حضور دارند و تمام نیروهای امدادی و عملیاتی آبفای استان تهران در آماده باش کامل هستند.

محمد پرورش ادامه داد: ستاد بحران آبفای استان تهران بلافاصله پس از وقوع حادثه آتش سوزی و فروریختن ساختمان پلاسکو تشکیل شد و نیروهای متخصص حفر تونل این شرکت تلاش دارند تا از طریق ساختمان‌های مجاور بتوانند به طبقات زیرین ساختمان راه یابند و کار نجات آتش‌نشان‌های گرفتارشده را آغاز کنند.

وی اضافه کرد: در حادثه پلاسکو هیچ آسیبی به لوله‌های آب وارد نشده است، گفت: نه‌تنها آب در این منطقه قطع نشده است، بلکه برای استفاده از آتش‌نشان‌ها فشار آب را افزایش داده‌ایم.

بنا به گفته پرورش از شب گذشته تا کنون تلاش‌ها برای برداشتن آوار و حفر تونل از ساختمان‌های مجاور پلاسکو ادامه دارد و نیروهای امدادی آبفای استان تهران پس از خاتمه عملیات برش سازه‌های فلزی بنا، مشغول حفر تونل برای رسیدن به آتش‌نشان‌ها هستند.

استفاده از تونل فاضلاب برای نجات آتش‌نشان‌ها 

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران گفت: برای نجات آتش‌نشان‌ها علاوه بر حفر تونل از طریق ساختمان‌های مجاور، تلاش می‌کنیم از راه تونل‌های فاضلاب راهی برای نفوذ به داخل طبقات زیرین ساختمان پلاسکو پیدا کنیم.


خسارت 1500میلیاردتومانی حادثه ساختمان پلاسکو

بر اساس این گزارش علی فاضلی رئیس اتاق اصناف در خصوص میزان خسارت این سانحه اظهار داشت: برآورد اولیه کمیته ویژه رسیدگی به حادثه ساختمان پلاسکو از خسارات مالی حدود 1500 میلیارد تومانی است و متاسفانه بخش قابل توجهی از اصناف این ساختمان بیمه نیستند.


مالکان واحدهای خسارت دیده پلاسکو از فردا به شعبه میدان فردوسی بروند


بر پایه این گزارش مدیرعامل بیمه ایران در خصوص این حادثه اظهار داشت: دستکم صد واحد صنفی ساختمان پلاسکو دارای پوشش بیمه‌ای این شرکت بوده‌اند و برآورد کرد که پوشش و تعهدات ییمه‌ای این تعداد واحد صنفی، در محدوده 30 میلیارد تومان بوده است.

 پورکیانی افزود: زیان دیدگان این حادثه، می توانند روز شنبه و با در دست داشتن مدارک به شعبه فردوسی بیمه ایران مراجعه کرده و پس ازتکمیل مدارک، نسبت به دریافت خسارت خود مبادرت ورزند.
 
لازم به ذکر است 600 واحد تولیدی در ساختمان پلاسکو فعال بود که 400 واحد آن را تولیدی پیراهن دوزی تشکیل می داد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۲ ۰۲ بهمن ۱۳۹۵
نمیشه ساختمان ها را از این به بعد کوچک تر بسازیم تا این همه خسارت به جا نذاره
آخرین اخبار