سخنرانی اوباما پس از تحویل قدرت به ترامپ

اوباما در سخنرانی خود پس از تحویل قدرت به ترامپ گفت: تلاش ما برای تغییر تمام نشده و اکنون تنها ما در ادامه داستانمان برای ساختن آمریکا به یک ایستگاه رسیده ایم.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان ؛ اوباما در سخنرانی خود پس از مراسم تحلیف ترامپ گفت: برخی فکر نمی‌کردند ما به اهداف خود برای تغییر برسیم. برخی می‌گفتند که نهادهای برخودار از قدرت بسیار تثبیت شده‌اند و نمی‌شود آنها را تغییر داد. شما تصمیم گرفتید که باور کنید تغییرات ممکن است.

بسیاری حقیقت را دریافتند. انگیزه شما حفظ امیدواری بود. شما مردم ثابت کردید قدرت امیدواری را. 

در این مسیر من و همسرم میشل با شما بودیم. ما چهره و صدای شما بودیم که آرزوهای شما را بیان می‌کردند. تمام اتفاقات خارق العاده‌ای که در این 10 سال گذشته روی داد جلوه شما بود. 

عملکرد نیروهای مسلح به خاطر انسان‌هایی است که آمادگی دارند خود را فدا کنند. قدرت ما از انسان‌های فوق العاده تشکیل شده نه از امکانات ما. دموکراسی ما از شما تشکیل شده است نه از ساختار سیاسی ما. این جنبش تمام نخواهد شد. امروز پایان نیست، صرفا یک ایستگاه توقف است.

ما زمینی را که برای فرزندانمان امن تر است به یادگار گذاشتیم. بسیاری از کارهای شما تقدیر و تشکر نشد. اما من به شما افتخار می‌کنم. این بزرگترین مایه مباهات من و همسرم است. ما همچنان مشتاقیم که این مسیر را ادامه دهیم و قول می‌دهم با شما خواهم بود. بله ما می‌توانیم. خداوند حافظ آمریکا باد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار