مشخص شدن دلیل آتش گرفتن گوشی هوشمند گلکسی نوت 7

شرکت سامسونگ اعلام کرد به دلیل آتش گرفتن گوشی‌ هوشمند گلکسی نوت 7 پی برده است.

مشخص شدن دلیل آتش گرفتن گوشی هوشمند گلکسی نوت 7به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پرس تی وی، شرکت سامسونگ اعلام کرد به دلیل آتش گرفتن گوشی‌ هوشمند گلکسی نوت 7 پی برده است.

وال‌استریت ژورنال (اول بهمن 95) در گزارشی اعلام کرد شرکت سامسونگ دریافته است نامتناسب بودن اندازۀ باتری‌های استفاده‌شده در این گوشی‌ها، باعث تولید گرمای زیاد می‌شده است. 

شرکت کره‌ای سامسونگ قرار است روز دوشنبه (4 بهمن) نتایج تحقیقات خود را دراین‌باره به‌طور رسمی اعلام کند اما برخی منابع در گفت‌وگو با وال‌استریت ژورنال گفتند  نتایج بررسی‌ها حاکی از آن است که نامتناسب بودن سایز باتری‌ها موجب تولید گرمای زیاد و در نتیجه آتش گرفتن این گوشی‌ها می‌شد.

گفته می‌شود شرکتی موسوم به «سامسونگ اس دی آی» باتری‌های نوت 7 را تأمین می‌کرده است.

در شهریورماه گزارش‌های متعددی درخصوص منفجرشده گوشی‌ها هنگام شارژ کردن منتشر شد.

سامسونگ در پی انتشار این گزارش‌ها ابتدا سعی کرد با فراخوانی جهانی بیش از دو میلیون گوشی نوت 7، این مشکل را حل کند، اما زمانی که گوشی‌های تعویضی نیز با همین مشکل روبرو شدند این شرکت درنهایت تصمیم به توقف تولید این گوشی تا  زمان رفع این نقص گرفت.

این تصمیم در حالی اتخاذ شد که به گفتۀ کارشناسان انتشار تصاویر متعددی از آتش گرفتن گوشی‌های گلکسی نوت 7 در شبکه‌های اجتماعی ضربه‌ای جدی به اعتبار این شرکت وارد کرد.

دو اپراتور شبکۀ تلفن همراه در امریکا پس از انتشار خبر آتش گرفتن گوشی‌های جایگزین اعلام کردند از گوشی‌های گلکسی نوت 7 پشتیبانی نخواهند کرد.

گوشی گلکسی نوت 7 سامسونگ در 29 مرداد وارد بازار برخی کشورها، ازجمله امریکا و کره جنوبی شد.

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار