از طاق بستان تا باغ گل های کرمانشاه / تصاویری دیدنی از جاذبه های گردشگری شهر شیرین و فرهاد

در این خبر سعی داریم جاذبه های گردشگری شهرشیرین وفرهاد را برای شما معرفی کنیم.

به گزارش خبرنگار اخبار داغگروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ کرمانشاه از جمله شهر های باستانی ایران زمین می باشد که در آن حدود 716 اثر به ثبت رسیده اند.کرمانشاه بزرگترین شهر کردنشین و مهم ترین شهر در منطقه مرکزی غرب ایران است و دارای آب وهوایی کوهستانی  می باشد. برخی از بزرگترین ایل های کرد ایران نظیر ایل کلهر، ایل زنگنه و ایل گوران و ایل سنجابی و ایل قلخانی در این شهر زندگی می کنند.

افرادی که  کرمانشاه را به عنوان شهری برای سفر نوروزی انتخاب کرده اند در ادامه با ما همراه باشند تا قسمتی از جاذبه های گردشگری این شهر را به آنها معرفی کنیم.


بیستون:



مجموعه جهانی بیستون از مهم ترین دیدنی های این شهر کرمتنشاه می باشد که بزرگترین کتیبه جهان در آن قراردارد. مجسمه هرکول، فرهادتراش، خانه ی زیرزمینی، کاروانسرای بیستون، امام زاده باقر از دیدنی های بیستون است.


معبد آناهیتا :



معبد آناهیتا از  جاذبه های تاریخی2200 ساله شهرستان کنگاور در استان کرمانشاه می باشد که در مرکز شهر کنگاور و در استان کرمانشاه قرار دارد.

غار پروا:




غار پَراو، در12 کیلومتری شمال شرق شهر کرمانشاه و در میان کوه تاق بستان و کوه بیستون و در جنوب منطقه‌ای به نام میدان پراو که در 300 متری پایین قله شیخ علیخان یا قله پراو قرار دارد، است.

 این غار بزرگترین غار عمودی دنیا است .


طاق بستان:



 طاق بستان مجموعه‌ای از سنگ‌نگاره‌ها و سنگ‌نبشته‌های دورهٔ ساسانی است که در شمال غربی شهر کرمانشاه در غرب ایران واقع شده است.


باغ گل ها:



این باغ بزرگ و زیبا شامل نمایشگاه کاکتوس، برکه، آبراه، باغ های ایرانی و انگلیسی، بخش گل های فصلی، درختچه ها و گونه های مختلف گل جمع آوری شده از سراسر کشور می باشد.


بازار سنتی کرمانشاه:



بازار سنتی ، کرمانشاه بازار بزرگترین بازار سرپوشیده خاورمیانه است که دارای تویزه‌های منحصربه‌فرد است.این بازار در حدود200 سال پیش و در زمان حاکم شهر کرمانشاه، محمد علی میرزای دولتشاه ساخته شده است.


سراب نیلوفر:



این سراب در14کیلومتری شمال غربی شهر کرمانشاه، در ابتدای منطقه سنجابی و در دامنه کوه «کماجار» قرار دار پرفته است که سرتاسر پوشیده از گل های نیلوفر است.همچنین این مکان   پنجاه و پنجمین اثر طبیعی ملی می باشد .


باغ پرندگان صدف:



بزرگترین باغ پرندگان خاور میانه می باشدکه  مجهز به پانسیون و بیمارستان تخصصی پرندگان می باشد .90درصد پرندگان این باغ وارداتی هستندو از آمریکای جنوبی و آسیای شرقی خریداری شده اند. این باغ در کمربندی شهر کرمانشاه، پشت ترمینال راه کربلا و در مجاورت پارک ارغوان قرار دارد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۷:۴۱ ۰۸ بهمن ۱۳۹۶
بسیار عالی بود
آخرین اخبار