آخرین گزارش‌ها از تحولات میدانی سوریه؛

انتقال آثار باستانی تدمر به دمشق/ انواع تجهیزات زرهی داعش در حمص منهدم شد + تصاویر


ارتش سوریه با پیشروی در منطقه «المقابر» دیرالزور، خسارات سنگینی به تروریست‌های داعش وارد کرد.


به گزارش خبرنگار سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، نیروهای ارتش سوریه با ادامه پیشروی در منطقه «المقابر» دیرالزور و بخش‌هایی از منطقه «الخرق»، خسارات سنگینی در زمینه نفراتی و سخت‌افزار به تروریست‌های داعش وارد کردند.

خبرگزاری اعلام الحربی نوشت: نظامیان سوری منطقه «بئرالمر» در جنوب شرق فرودگاه T4 در حومه حمص را به کنترل خود درآوردند. از حومه تدمر نیز خبر می‌رسد، ارتش سوریه با انهدام یک خودرو پیک‌آپ مجهز به مسلسل دوشکا، هفت تن از تروریست‌های داعش را به‌هلاکت رساند.

*انهدام انواع زره‌پوش‌های داعش در حومه شرقی حمص

نیروی هوایی سوریه تعدادی از پایگاه‌های تروریست‌های داعش را در مناطق «المشتل»، «قصرالحیر غربی» و شمال «جباب حمد» از حومه شرقی حمص را هدف قرار داد. در این حمله یک دستگاه تانک، زره‌پوش BMB و تعدادی تجهیزات نظامی مجهز به مسلسل‌های سنگین منهدم شد و شمار زیادی از تروریست‌های داعش نیز به‌هلاکت رسیدند.

انتقال آثار باستانی تدمر به دمشق/ انواع تجهیزات زرهی داعش در حمص منهدم شد + تصاویر

ارتش سوریه و رزمندگان مقاومت بر مناطقی از رشته‌ کوه‌های غربی و شرقی «الحزم»، «الکازیه» و منطقه المثلث بین فرودگاه T4 و روستای البارده و هم چنین روستای «الفرقلس» در حومه شرقی حمص تسلط یافتند.

*بازگشایی جاده منتهی به شهر حمص

نیروهای سوری پس از درگیری‌های شدید با تروریست‌های داعش، جاده منتهی به شهر حمص در محدوده بین «القریتین» و «T4» را بازگشایی کردند. در این درگیری‌ها تعدادی از عناصر و سرکردگان میدانی داعش به‌هلاکت رسیدند.

انتقال آثار باستانی تدمر به دمشق/ انواع تجهیزات زرهی داعش در حمص منهدم شد + تصاویر

جنگنده‌های نظامی روسیه و سوریه مواضع و مرکز تجمع داعش را در مناطق «المقابر» و «سریه جنید» از توابع جنوبی شهر دیرالزور را هدف حملات مستقیم خود قرار دادند.  

*انتقال آثار باستانی تدمر به دمشق

انتقال آثار باستانی تدمر به دمشق/ انواع تجهیزات زرهی داعش در حمص منهدم شد + تصاویر

"مامون عبدالکریم" مدیر کل موزه‌ها و آثار باستانی سوریه روز گذشته اظهار داشت: تروریست‌های داعش در تازه‌ترین اقدام خود، آثار باستانی دیگری را در استان حمص تخریب کردند. وی افزود: در خبرهایی که 10 روز قبل منتشر شد، مرکز باستان‌شناسی "تترابیلن" اعلام کرد که  در میان 16 ستون باستانی منطقه تدمر، بازسازی 15 ستون به‌اتمام رسیده است.

عبدالکریم ادامه داد: تصاویر ماهواره‌ای به‌دست آمده از دانشگاه بوستون نشان می‌دهد خسارات زیادی به نمای محیط تئاتر رومی تدمر وارد شده است. مدیر کل موزه‌ها و آثار باستانی سوریه با ابراز نگرانی خود از آینده حضور داعش در شهر تدمر تاکید کرد که هم‌اکنون بخش وسیعی از آثار باستانی آسیب دیده و نیز سالم این شهر به دمشق منتقل شده است.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار