خرید 30 نمایش از «وندینگ ماشین» در جشنواره تئاتر فجر

مخاطبان با مراجعه به «وندینگ ماشین» ما می‌توانند سی نمایش را در مدت زمان‌های 30، 60، و 90 دقیقه تماشا کنند.

مهدی سفاری کارگردان نمایش محیطی «وندینگ ماشین» در گفتگو با خبرنگار حوزه تئاتر گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ پیرامون محتوا و ساختار نو و خلاقانه این اثر نمایشی گفت: «وندینگ ماشین» عنوان دستگاهی است که در تمام دنیا و ایران در نقاط پررفت‌و‌آمد مانند ایستگاه های مترو، فرودگاه ها و ... برای خرید آب و آبمیوه، کتاب و شکلات به کار می‌رود و من سعی کردم با بازسازی این دستگاه در اندازه آدمی مخاطبان را به اجرا‌های کوتاه نمایشی دعوت کنم.

وی ادامه داد: مخاطبان با مراجعه به «وندینگ ماشین» می‌توانند 30 نمایش را در مدت زمان‌های 30، 60 و 90 دقیقه تماشا کنند.

سفاری در خصوص محتوای داستانی این نمایش عنوان کرد: تمام 30 اثر نمایشی به صورت مونولوگ و با اجرای خودم در پشت دستگاه براساس زمان بندی های مشخص، در سالن انتظار پردیس چارسو به اجرا در‌می‌آید.

وی با بیان اینکه بازیگر این دستگاه یک کارمند است و هر روز در این دستگاه برای اجرای نمایش حاضر می‌شود، درخصوص ایده اثر نمایشی تصریح کرد: ایده اصلی «وندینگ ماشین» از زمانی شروع شد که به یکی از این دستگاهها برای خرید کتاب مراجعه کردم، به ذهنم رسید چه خوب میشود اگر مردم با مراجعه به این دستگاه‌ها با دسترسی آسان و مدت زمان کم نمایش دلخواه خود را تماشا کنند.

سفاری افزود: به اجرا درآوردن این نمایش یکی از دغدغه‌های اصلی و شخصی خودم بود و از زمانی که یک بازیگر به آن کار پیشنهاد می‌‎شود و یا اتفاقی را شروع می‌کند، یکی از سخت ترین روزهای زندگی اش به حساب می‌آید.

وی با نگاهی به آثار راه یافته به سی و پنجمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر، درباره این سری از برگزاری جشنواره اظهار داشت: تا سالهای گذشته با توجه به اینکه بازیگر نمایشی بودم، کمتر برایم حضور در جشنواره قابل لمس بود، اما امسال برای من به عنوان کارگردان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و نگاهی حرفه‌ای‌تر به جشنواره دارم، با اینکه هنوز هزینه‌های ما را پرداخت نکرده‌اند، اما به خاطر پیگیری‌ها و نگاه مدیران و مسئولان این امر راضی هستم و خدا را شکر با اطلاع رسانی خوبی مواجه شدیم.

کارگردان نمایش «وندینگ ماشین» در خصوص شعار جشنواره «تئاتر برای همه» توضیح داد: به عقیده من تماشاگران باید فرصتی پیدا کنند و آثار را ببینند و در مدت زمان کم هم که شده از دغدغه‌های خودشان جدا شوند. من به عنوان یک کارگردان و بازیگر در 30، 60 و 90 ثانیه سعی کردم برای مخاطبان خود فضایی کاملا متفاوت را ایجاد کرده و از تماشای هر کدام از سی نمایش لذت ببرند.

سفاری در پایان با بیان اینکه نمایش «وندینگ ماشین» فروش اینترنتی بلیط ندارد و در محل اجرا بصورت مستقیم در کنار دستگاه به فروش می‌رسد، به اتفاقی نوع در اجرای این اثر نمایشی اشاره کرد و گفت: همچنین همه تماشاگران ما می‌توانند پس از تماشای هرکدام از این 30 اجرا، عکس خود را پشت بروشور ببینند.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.