اما و اگرهای پذیرش دانشجو در دانشگاه علمی کاربرد

مراکز علمی کاربردی که خارج از مأموریت محول شده به آنها در حال فعالیت هستند جلوی کار آنها گرفته می‌شود.

امید رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی و معاون وزیر علوم در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به ماموریت اصلی این دانشگاه اظهار داشت: دانشگاه علمی کاربردی یک مرکز مهارت محور است و 60 درصد از دروس ارائه شده به صورت عملی و بقیه دروس به صورت تئوری به دانشجویان ارائه می‌شود و این دانشگاه همواره تلاش زیادی برای تبدیل شدن به یک دانشگاه نسل سومی و کارآفرین دارد.

وی بیان کرد: دانشگاه جامع علمی کاربردی در جهت بین‌المللی شدن طبق ابلاغیه وزارت علوم اقدامات موثری را انجام داده است و با دانشگاه‌های کشورهای منطقه از جمله پاکستان، افغانستان و اربیل عراق تبادل استاد با دانشجو دارد و همواره سعی دارد واحدهای بین‌المللی خود را با هدف ارتقای سطح علم و دانش و مهارت آموزی افزایش دهد.

امید ادامه داد:‌ مراکز علمی کاربردی که خارج از مأموریت محول شده به آنها در حال فعالیت هستند جلوی کار آنها گرفته می‌شود و به آن مراکز رشته‌ای جهت جذب دانشجو داده نمی‌شود.

وی تصریح کرد: از ترم بهمن ماه، رشته به واحدهای دانشگاهی که مأموریت گرا نباشند، داده نمی‌شود و این کار به صورت گسترده از مهرماه سال 96 برای کلیه واحدهای دانشگاهی سراسر کشور که خارج از مأموریت خودشان عمل می‌کنند، اجرا می‌شود و آنها حق جذب دانشجو در رشته‌های غیرمأموریتی خود را ندارند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار