مشهد؛

نظارت بهداشتی آنلاین محموله های دام و طیور

تمامی محموله های مرتبط با دام و طیور که به خراسان رضوی وارد و یا خارج می شوند با ثبت در سامانه برخط قرنطینه دامپزشکی تا رسیدن به مقصد به دقت کنترل می شوند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، رئیس اداره قرنطنیه و امنیت زیستی اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی با بیان این مطلب گفت: دقت در بررسی محموله های صادراتی و وارداتی از جمله مواردی است که نقش مستقیمی در سلامت جامعه و اقتصاد کشور دارد.
مسعود ابراهیمی افزود : پذیرش محموله های صادراتی مرتبط با دام و طیور جمهوری اسلامی در دیگر کشورها منوط به داشتن گواهی معتبر دامپزشکی بوده و این مهم در زمینه محموله های وارداتی نیز صادق است.

او ادامه داد: تا محموله ای دارای گواهی معتبر دامپزشکی از کشور مبدا نباشد، اجازه ورود به کشور را نخواهد داشت و بر این اساس کلیه محموله ها در سامانه یکپارچه قرنطینه دامی سازمان دامپزشکی کشور به صورت آنلاین ثبت می شود.

 ابراهیمی گفت: تا کنون و از ابتدای امسال تعداد 2500 مجوز برای صادرات 48 هزار تن کالاهای مرتبط با دام و طیور به ارزش 51 میلیون دلار از سوی اداره کل دامپزشکی استان صادر شده است که این میزان رشد 11 درصدی صادرات تحت نظارت دامپزشکی استان را نشان می دهد.

او اظهار داشت : آمار واردات انواع کالاهای مرتبط با دام نیز نشان می دهد که این محموله ها به لحاظ وزنی 34 درصد کاهش داشته و وزن واردات این قبیل کالاها که با نظارت قرنطنیه های دامپزشکی به کشور و استان وارد شده به 70 هزار تن رسیده است که این مقدار حاکی از کاهش 34 درصدی واردات نسبت به مدت مشابه پارسال بوده است.

ابراهیمی از بین المللی بودن نشان دامپزشکی و اعتبار مهر قرنطینه دامپزشکی جمهوری اسلامی ایران در بیش از 180 کشور دنیا خبر داد و یادآور شد طبق قوانین بین المللی، تمامی محموله های مرتبط با دام و طیور اعم از غذا یا فرآورده و کالاهای مرتبط با دام و طیور فقط با تائید دامپزشکی کشورهای مبدا و مقصد اجازه ورود به کشورهای مختلف را خواهد داشت و این مورد نشان دهنده حساسیت قرنطینه های دامپزشکی است.

هم اکنون، کلیه مبادلات دام و طیور و فرآورده های خام دامی استان از 4قرنطنیه مرزی، 3قرنطنیه بین استانی و 4قرنطینه داخل استانی با مجوز دامپزشکی انجام می پذیرد.
انتهای پیام// ف ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.