باید در برخی موضوعات طرح تحول سلامت بازنگری کنیم

عضو مجمع انجمن اسلامی پزشکان گفت: بازنگری اجرای طرح تحول می تواند راهی برای رفع موانع بزرگترین طرح سلامت‌محور کشور تلقی شود.

باید در برخی موضوعات طرح تحول سلامت بازنگری کنیمسیدرضا رییس کرمی عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران در گفت و گو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ بیان کرد: رفع مشکلات طرح تحول یکی از محورهای انجمن اسلامی جامعه پزشکان است زیرا بین منابع و هزینه تناسب وجود ندارد و ماندگاری طرح در گرو تدابیر بر روی این موضوعات است. 

عضو مجمع انجمن اسلامی پزشکان اظهار داشت: برای ادامه کار طرح تحول باید منابع را افزایش یا هزینه ها را کاهش دهیم تا مردم که از ارائه خدمات بهره مند می شوند شاهد ادامه این طرح باشند.

وی افزود: خدمت رسانی طرح تحول سلامت در بیمارستان های دولتی و استقبال مردم از مراکز درمانی دولتی گواه پویایی طرح است اما می شد خدمات را با تدریج بیشتری وارد طرح کرد. 
 
رئیس کرمی گفت: بازنگری طرح تحول در نحوه اجرای طرح یکی از موضوعاتی است که در انجمن اسلامی جامعه پزشکی دنبال می شود و نباید از آن غافل بود زیرا بسیاری از مردم به آن امید دارند.

وی خواستار بازنگری جوانب بیمه ای، خدماتی، بودجه ای و سایر ابعاد طی سه سال شد که می توان با بازنگری برخی عرصه ها امیدوار به ادامه کار آن بود. 

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران اظهار داشت: در سال های اخیر، نظام سلامت کشور با مشکلاتی گوناگون همراه بوده که سبب بروز نارضایتی مردم و بخش های مختلف نظام سلامت شده و پس از روی کار آمدن دولت یازدهم، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، طرح تحول نظام سلامت را تدوین کرد.

وی تصریح کرد: این طرح که به دنبال محافظت مالی مردم در قبال هزینه های سلامت، ارتقای کیفیت و افزایش دسترسی به خدمات درمانی است، از ۱۵ اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۳، در بیمارستان های دولتی سراسر کشور به اجرا در آمد گرچه اجرای طرح، زمینه افزایش رضایتمندی مردم و گروهی از بازیگران حوزه سلامت را فراهم آورد ولی تداوم اجرای طرح با چالش هایی جدی مواجه است. 

عضو مجمع انجمن پزشکان اسلامی افزود: آسیب شناسی طرح تحول فارغ از هر اختلاف نظر رسانه ای در دولت تدبیر و امید می تواند گام در جهت ادامه مسیر طرح و ارتقاء نظام سلامت محسوب شود. 

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار