انصراف انجمن منتقدان از برگزاری جلسات نقد و بررسی جشنواره فیلم فجر

انجمن منتقدان و نویسندگان سینمای ایران در مورد نحوه گزینش و ترکیب هیئت داوری جشنواره فجر بیانیه منتشر کرد.

انصراف انجمن منتقدان از برگزارش جلسات نقد وبررسی جشنواره فیلم فجربه گزارشحوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شورای مركزی انجمن منتقدان و نويسندگان سينمايی ايران؛ انجمن منتقدان و نویسندگان سینمای ایران در مورد نحوه گزینش و ترکیب هیئت داوری جشنواره فجر بیانیه منتشر کرد.

در متن این بیانیه آمده است:
 
به نام خداوندجان و خرد
متاسفانه در فضای بشدت محافظه کارانه کنونی، گویا "فرهنگ" و "فرهنگ ساز" قربانی اصلی ست.

جهت اطلاع اعضای محترم انجمن و ثبت درتاریخ یاد آورمی شویم که جلسه‌ای با حضور تعدادی از اعضای شورای مرکزی انجمن و دبیر محترم سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر برگزار و توافق شد که در ترکیب هیات داوران یک منتقد از اعضای شاخص و صاحب نظر انجمن قرار گیرد. بر این اساس طی نامه مکتوبی آقایان جهانبخش نورايي، طهماسب صلح جو، روبرت صافاريان، شهرام جعفري نژاد و مهرزاد دانش به عنوان منتقدین پیشنهادی این شورا معرفی شدند. ولی با اعلام اسامی هیات داوران، خلف وعده_ همچون سال گذشته_آشکار شد. در انتخاب آقای اکبر نبوی که این شورا به ایشان ارادت جداگانه دارد نیز شیطنتی صورت گرفته تا راه برای بستن دهان ما باز باشد، ولی حکایت همچنان باقی ست. این روزها می گذردوتاریخ شهادت صادقانه اش راخواهدداد.

ضمنابه عنوان اعتراض به این تصمیم غیراخلاقی دبیرمحترم جشنواره,مراتب انصراف خود را از برگزاری جلسات نقدو بررسی اعلام می داریم.

سوم بهمن ماه 95
شورای مركزی انجمن منتقدان و نويسندگان سينمايی ايران



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار