بیمه‌ها با طراحی بسته‌های تشویقی به اجرای راهنماهای بالینی کمک کنند

رئیس سازمان نظام پزشکی کشور گفت: راهنماهای بالینی با طبابت مبتنی بر شواهد بار بزرگی است که وزارت بهداشت در آن ورود پیدا کرده است.

طبابت بالینی مبتنی برشواهد نقطه عطف راهنماهای بالینی/بیمه ها مهمترین بخش راهنماهای بالینیبه گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ علیرضا زالی رئیس نظام پزشکی کشور در نشست شورای راهبردی تدوین راهنماهای بالینی گفت: عزم ملی جدی وزارت بهداشت برای تحقق راهنماهای بالینی حایز اهمیت است زیرا از کشورهای جهانی عقب هستیم و چندوجهی بودن کار پروتکل نیازمند عزم ملی است.

وی افزود: راهنماهای بالینی باید استراتژی مشخصی برای طبابت بالینی مبتنی بر شواهد در نظر داشته باشد.

زالی افزود: پرهیز از دیتای خام، پروتکل های عملیاتی و سایر موارد در بحث راهنماهای بالینی نباید فراموش شود. راهنماهای بالینی در بحث اقتصاد مقاوتی، برنامه توسعه کشور و سند ابلاغی مقام معظم رهبری گامی در نظام سلامت حائزاهمیت است.
 
وی در ادامه تهیه، طراحی و تدوین بسته های تشویقی از سوی بیمه ها را راهکاری برای استقرار راهنماهای بالینی دانست.

زالی تصریح کرد: با توجه به ترکیب راهنماهای بالینی این راهنماها باید ساده و در دسترس باشند و در بومی سازی از افراط و تفریط دور بمانند.
 
زالی افزود: باید مراقب باشیم در بومی سازی به اصالت ساختار آسیب وارد نشود و درکمبودها درگیر کپی برداری نشویم.

وی افزود: در بحث آفت راهنماهای بالینی مراکز دانشی باید فرایند درون سازمانی تعریف شده داشته باشند که نیازمند هوشمندی اصلاح شده است.
 
زالی برنقش بازآموزی و آموزش مداوم بر پیشبرد راهنماهای بالینی تاکید کرد و افزود: تسهیلات امتیازات و بازآموزی در کنار ابلاغیه و حمایت انتظامی از راهنماهای بالینی را نباید فراموش کرد.
 
زالی گفت: سیستم قضایی و محاکم انتظامی در بحث ابلاغ باید راهنماهای بالینی ورود پیدا کنند تا همانند تست پنی سیلین در دادگاه ها دچار مناقشه نشویم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار