نگاهی به زندگی دوبانوی اول آمریکا

در مطلب زیر، با شغل، درآمد و نقش های متفاوتی که دوبانوی اول آمریکا برعهده دارند آشنا می شوید.

به گزارش خبرنگار اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در سایه انتخابات آمریکا، خروج باراک اوباما از کاخ سفید و انتقال قدرت به ترامپ، پرسش های بسیاری در اذهان مردم ایجاد شده است. به عنوان نمونه مبلغ پیشنهاد شده به رئیس جمهور آمریکا چقدر است؟ نقش بانوی اول آمریکا چیست؟ آیا او درآمدی یکسان با رئیس جمهور دارد؟

باراک اوباما، رئیس جمهور قبلی آمریکا در حدود 400 هزار دلار درآمد سالانه داشت، اما وقتی همین پرسش از ترامپ شد وی در پاسخ گفت: از میزان دقیق آن خبر ندارم و از آن استفاده نمی کنم، بلکه آن را صرف امورخیریه خواهم کرد. آیا این درست است که ترامپ پس از "هربرت هوور" و "جان کندی" سومین فردی است که بیشترین کمک را به سازمان های خیریه کرده است؟ این در حالیست که همسر وی نصف درآمدهای ترامپ را خواسته است.

بانوی اول آمریکا چه وظیفه ای دارد؟
نقش بانوی اول آمریکا، به سازمان دهی مراسم اجتماعی، جشن های رسمی کاخ سفید و بررسی امور دولت در نبود رئیس جمهور محدود می شود. اوباما اعتقاد داشت: تقسیم حقوق رئیس جمهور با همسرش عادلانه نیست و بانوی اول آمریکا باید درآمد جداگانه ای داشته باشد. به همین دلیل دولت، چندی پیش مبلغ 173500 دلار به همسر رئیس جمهور اختصاص داد.

میشل اوباما و میلانیا ترامپ چه شغلی دارند؟
میشل اوباما، مدیر اجرائی یک بیمارستان است و 212000 دلار درآمد دارد وبسیاری از لباس هایی که در مراسم رسمی می پوشد، هدیه طراحان مشهور است.
میلانیا ترامپ نیز، مدل، طراح جواهرات و کارشناس جامعه شناسی است.

بانوی اول آمریکا کیست؟
با توجه به اینکه بانوی اول آمریکا، پس از مرگ به این نام خوانده می شود. تنها بانوی اول آمریکا، "مارتا واشنگتن" همسر "جورج واشنگتن" است. وی در نامه ای به یکی از نزدیکانش نوشت؛ هیچ وقت بانوی اول آمریکا نبود و بیشتر شبیه یک زندانی برای این دولت محسوب میشد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.