راهنمای بالینی مهم ترین گام کیفیت سلامت در کشور است/ درباره ممنوعیت دوشغله بودن پزشکان فعلا نظر خاصی ندارم

وزیر بهداشت با بیان اینکه درباره ممنوعیت دوشغله بودن پزشکان فعلا نظر خاصی ندارم، گفت: راهنماهای بالینی از اقداماتی است که در بحث کیفیت سلامت گام بزرگی در نظام بهداشت و درمان کشور محسوب می‌شود.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حسن‌ قاضی‌زاده هاشمی وزیر بهداشت و درمان و آموزش پزشکی در حاشیه نشست شورای راهبردی تدوین راهنماهای بالینی در جمع خبرنگاران گفت: راهنماهای بالینی گام بزرگی در کاهش خطایای پزشکی، ذخیره منابع، مطالبات پزشک و بیمار و مشکلات آزمایشگاهی دارد. 

وی بیان کرد: راهنماهای بالینی ابزاری برای کاهش سلیقه‌ پردازی محسوب می‌شود و می‌توان با این ابزار از سلیقه پردازی‌ها پیشگیری کرد.

هاشمی افزود: راهنماهای بالینی با وجود زحمات همکاران طی 20 سال گذشته ابلاغ نشده بود و برای تدوین آن گام عملیاتی برداشته نشده بود.

وی عنوان کرد: تدوین و ابلاغ راهنماهای بالینی نیازمند هماهنگی انجمن‌های علمی، بیمه‌ها،‌ دانشگاه‌های علوم پزشکی در کل کشور، مدیران وزارت بهداشت و سایر صاحبنظران است.

وزیر بهداشت گفت‌: تدوین راهنماهای بالینی گامی در ارائه کیفیت خدمات، کاهش ریسک برای بیمار و پزشک و جلوگیری از ایجاد هزینه‌های غیرضروری است که باید زودتر از اینها انجام می‌شد که در این زمینه 200 محصول دانشی شامل راهکارها، پروتکل‌ها، استانداردها و سیاست‌های بالینی آماده شده است. 

وی در پاسخ به سوال خبرنگار باشگاه خبرنگاران مبنی بر ممانعت فعالیت پزشکان دولتی در بخش‌ خصوصی اظهار داشت: تا زمانی که این طرح به شورای نگهبان نرسیده و تصویب نشده، نظر خاصی در این حوزه نخواهم داشت و منتظر تصویب یا عدم تصویب از سوی مجلس شورای اسلامی هستم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار