محمودی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

تخصص؛ معیار انتخاب اعضای شورای شهر نیست/ آماده‌سازی طرح گروه‌بندی تخصصی برای گزینش اعضای شورا در مجلس

رئیس هیئت نظارت بر انتخابات شوراها گفت: براساس قانون‌ تخصص تحصیلی برای تایید صلاحیت و انتخاب اعضای شورای شهر و روستا ملاک نیست.

قانون؛ تخصص را معیار انتخاب اعضای شورای شهر نمی‌داند/ آماده‌سازی طرح گروه‌بندی تخصصی برای گزینش اعضا در مجلس"محمد محمودی‌شاه‌نشین" رئیس هیأت نظارت بر انتخابات شوراهای شهر و روستا در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در واکنش به برخی انتقادات مبنی بر اینکه معیار تخصص در انتخاب اعضای شورای شهر ملاک قرار گرفته نمی‌شود، گفت: شورای شهر یک وجهی نیست و باید از تمامی اقشار و تخصص‌ها در‌ آن حضور داشته باشند. 

نماینده مردم شهریار، ملارد و قدس در مجلس تصریح کرد: شورای شهر در واقع یک مجموعه مدیریتی در سطح عالی شهری است که باید از تمام تخصص‌های شهرسازی، ترافیک، فرهنگی، مسائل اجتماعی، زیست محیطی، مدیریت مالی، حقوقی، ورزشی و ... در آن حضور داشته باشند.

وی تاکید کرد: براساس قانون‌ رشته و تخصص تحصیلی برای تایید صلاحیت و انتخاب اعضای شورای شهر و روستا ملاک نیست.

نماینده مردم شهریار، ملارد و قدس در مجلس بیان داشت: البته تخصص و تحصیلات برای انتخاب شهردار طبق قانون مدنظر قرار می‌گیرد اما در حال حاضر بر ای انتخاب اعضای شهر و روستا چنین موردی وجود ندارد.

محمودی‌شاه‌نشین با بیان اینکه تعدادی از نمایندگان طرحی را با عنوان انتخاب اعضای شوراها براساس تخصص‌های مورد نیاز تدوین کرده‌اند، گفت: براساس این طرح تخصص‌های مورد نیاز شهری در قالب یک گروه در انتخابات برای مردم معرفی می‌شوند یعنی با ایجاد گروه‌های مهندسی، فرهنگی، حقوقی، بانوان و ... مردم می‌توانند از هر گروه یک نفر را برای حضور در شورای شهر خود انتخاب کنند.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور خاطرنشان کرد: البته  به احتمال بسیار زیاد نمی‌توان این طرح را تا قبل از انتخابات شوراهای آتی مورد بررسی و تصویب قرار داد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار