مسئول کمیته امور بین‌الملل ستاد مرکزی دهه فجر:

مقابله با اقدامات افراد معاند را در شأن خود نمی‌دانیم

ابراهیمی ترکمان گفت: تصور می‌کنم که اقدامات افراد معاند خارج از کشور در آستانه برگزاری دهه فجر، اقدامات تازه‌ای نیست.

مقابله با اقدامات افراد معاند را در شأن خود نمی‌دانیم
به گزارش خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حاضر در نشست مطبوعاتی تشریح برنامه های کمیته امور بین الملل ستاد مرکزی دهه فجر که در شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی برگزار شد؛ ابوذر ابراهیمی ترکمان، مسئول کمیته امور بین الملل ستاد مرکزی دهه فجر گفت: هر سال با توجه به فرا رسیدن ایام الله دهه فجر، فعالیت‌های گروه‌های معاند نظام جمهوری اسلامی شروع می‌شود. من تصور می‌کنم که اقدامات افراد معاند خارج از کشور در آستانه برگزاری دهه فجر، اقدامات تازه‌ای نیست و 38 سال است که این کار را می‌کنند و نتوانستند تأثیری بگذارند. بنابراین ما این را در شان خودمان نمی‌دانیم که وقتمان را صرف مقابله با آنها بکنیم.
 
وی افزود: من تصور می‌کنم آنهایی که به دنبال تهدید مراکز برگزاری برنامه‌های دهه فجر در خارج از کشور هستند، می‌دانند که نمي‌توانند از این تهدیدات نتیجه‌ای بگیرند و رو به گفتگو می‌آورند و بهتر آن است که واقعیت‌ها را بپذیرند.

مسئول کمیته امور بین‌الملل ستاد مرکزی دهه فجر در بخش دیگری از سخنانش به تشریح برنامه‌های این کمیته پرداخت و تصریح کرد: سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی بیش از 80 رایزن فرهنگی فعال در 63 کشور دارد و این رایزن‌ها به عنوان مسئولان برگزاری برنامه های دهه فجر در کشورهای دیگر منصوب شدند و احکام آنها صادر شده است.
 
وی ادامه داد: اهم فعالیت‌هایی که رایزن‌های فرهنگی ما با توجه به دهه فجر در کشورهای دیگر انجام می‌دهند، برگزاری سمینار و همایش برای تدوین و تبیین اهداف انقلاب اسلامی و حضور در رسانه های ملی کشورها به بهانه های مختلف همچون نمایش فیلم است.
 
ترکمان گفت: خوشبختانه فعالیت‌ رایزنی‌های فرهنگی ما در کشورهای دیگر تا به امروز نتایج و آثار خوبی داشته و بخشی از شناخت مردم کشورهای دیگر با انقلاب اسلامی و ارزش های آن، به واسطه همین فعالیت‌هاست.
 
مسئول کمیته امور بین‌الملل ستاد مرکزی دهه فجر افزود: بیش از 500 برنامه برای دهه فجر امسال در خارج از کشور برنامه‌ریزی شده و اهم این برنامه‌ها برگزاری جشن، برگزاری هفته‌های فرهنگی و فیلم، برگزاری شب‌های شعر و اعزام گروه‌های فرهنگی و هنری و اساتید به کشورهای دیگر است.

ترکمان اظهار داشت: ما تقریباً برنامه‌های جشن را در بیش از 100 کشور خواهیم داشت و در روز  22بهمن، همه دیپلمات های خارجی در سفارتخانه‌ها و کنسولگری‌های ما حضور پیدا می‌کنند.
 
وی ادامه داد: نشست‌ها و همایش‌های تخصصی با موضوع بررسی ابعاد مختلف انقلاب اسلامی و دستاوردها و پیشرفت‌های ایران امروز با حضور اساتید و شخصیت های سیاسی، فرهنگی و دینی را در نمایندگی‌های آفریقای جنوبی، آلمان، ارمنستان، بلغارستان، پاکستان، ترکیه، تونس، قرقیزستان، غنا، افغانستان، فیلیپین، آذربایجان، اسپانیا، عمان، سوریه، روسیه و لبنان برگزار می‌کنیم.

مسئول کمیته امور بین الملل ستاد مرکزی دهه فجر تصریح کرد: سخنرانی‌های مختلف نیز توسط اساتید اعزامی از کشورمان یا فرهیختگانی که دارای مطالعاتی درباره انقلاب اسلامی ایران هستند در مراکز دانشگاهی و فرهنگی چهارده کشور برپا می‌شوند.

ترکمان ادامه داد: همچنین ویژه نامه و مقالاتی با موضوعات توصیف واقعیت‌های جامعه امروز ایرانی و تشریح دستاوردهای علمی و فناوری  و بین‌المللی کشورمان در مطبوعات کشورهای بلغارستان، غنا، قرقیزستان، افغانستان، آذربایجان، فیلیپین، ارمنستان، پاکستان، سوریه، روسیه، لبنان و عراق چاپ می‌شوند. کشورهای بلغارستان، صربستان، بنگلادش، سوریه و غنا نیز هفته های فیلم ایران را برگزار می‌کنند.

وی گفت: نمایشگاه‌های کتاب در بیش از 25 نمایندگی در اروپا و آسیا برگزار می‌شوند و در کشور ونزوئلا، قرقیزستان، عراق، غنا، چین، آذربایجان، فیلیپین، افغانستان، اسپانیا، ارمنستان، پاکستان، سوریه، لبنان و بلغارستان به برگزاری نمایشگاه های عکس و پوستر اقدام می‌کنیم.
 
مسئول کمیته امور بین الملل ستاد مرکزی دهه فجر  در بخش دیگری از سخنانش از برگزاری نمایشگاه صنایع دستی، کتاب های تاریخی و گردشگری ایران به منظور معرفی جاذبه ها و ظرفیت‌های توریستی کشورمان در حدود 20 کشور پاکستان، ونزوئلا، قرقیزستان، غنا، قطر، افغانستان، آذربایجان، نخجوان، استرالیا، اسپانیا، ارمنستان، هند، تونس، آلمان، فرانسه، بلغارستان، بوسنی، صربستان، اتریش، قبرس، سوئد، ترکیه، تایلند، تانزانیا، پاکستان، سوریه، لاهور، قزاقستان،  ترکمنستان و مالزی خبر داد و اظهار داشت: مسابقات مختلف ورزشی و فرهنگی برای شناخت هرچه بیشتر مخاطبان با واقعیت‌های تمدن نوین اسلامی-ایرانی نیز در کشورهای عراق، چین، قطر، افغانستان، آذربایجان، فیلیپین، ارمنستان، پاکستان، تانزانیا، سوریه و بلاروس برگزار می‌شوند.

ابراهیمی ترکمان تصریح کرد: بیش از 100 هنرمند در رشته‌های گوناگون هنری اعم از تجسمی، صنایع دستی، موسیقی و نمایش نیز برای اجرای برنامه‌های فرهنگی و هنری به مناسبت دهه فجر انقلاب اسلامی از سوی اداره کل همکاری‌های فرهنگی و هنری با همکاری اداره کل ارشاد استان ها، بنیاد رودکی و وزارت خارجه به 25 کشور جهان اعزام می‌شوند.

بیش از هشت هزار قلم از اقلام فرهنگی کشورمان نیز به منظور برپایی نمایشگاه های مختلف فرهنگی و هنری در دهه فجر به بیش از 10 رایزنی و سفارتخانه‌های کشورمان در کشورهای پاکستان، افغانستان، آذربایجان، اسپانیا، ارمنستان، بلغارستان، آلبانی، اتریش، قبرس، ترکیه، قزاقستان و ترکمنستان ارسال می‌شوند. همچنین شب شعر با موضوع انقلاب اسلامی توسط رایزنی های فرهنگی برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: مراکز و انجمن‌های همسو در پاکستان، کویت، فیلیپین، افغانستان، اندونزی، قبرس و مالزی از برگزاری مراسم سالگرد سی و هشتمین سال پیروزی انقلاب اسلامی حمایت می‌کنند.

مسئول کمیته امور بین الملل ستاد مرکزی دهه فجر گفت: سمینارها و گردهمایی‌های دانشگاهی هم در 18 کشور از جمله پاکستان، ترکمنستان، بلغارستان، تانزانیا، تونس، ونزوئلا، قزاقستان، کویت، افغانستان، اندونزی، لبنان، قرقیزستان، چین، فیلیپین، اسپانیا، اوگاندا، اتیوپی، عمان، سوریه، کنیا و غنا برگزار می‌شوند.


انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.