افزایش 35 درصدی تولیدات بازی رایانه‌ای/ بازیهای رایانه‌ای کشور ناشناخته است

مدیر عامل بنیاد ملی بازی یارانه ای از افزایش 35 درصدی بازی یارانه ای خبر داد.

افزایش ۳۵ تا ۳۰درصدی تولیدات بازی رایانه ایبه گزارش خبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حسن کریمی قدوسی مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای در نشست خبری که صبح امروز در سالن کنفرانس خبری بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای برگزار شد، گفت: گردش مالی این صنعت در سال به 81 میلیارد دلار رسیده که این مهم نشان می‌دهد آینده صنعت سرگرمی به بازی‌های رایانه‌ای گره خورده است.

وی ادامه داد:‌ کشورهایی مانند فنلاند، لهستان و حتی ترکیه در سال‌های اخیر توانسته‌اند سهمی از این صنعت را در اختیار خود بگیرند. این کشورها با برنامه‌ریزی قوی، تدوین راهبردهای مشخص و حمایت‌های مناسب توانسته این جایگاه مناسبی برای خود ایجاد کنند.

کریمی قدوسی تصریح کرد: با تصویب نهایی این برنامه در شورای عالی مجازی مشکلات قانونی صنعت بازی‌های رایانه‌ای در کشور رفع یا کمتر می‌شود و خوشبختانه 35 درصد تولیدات ما افزایش پیدا کرده است.

مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای اظهار داشت: در کشور ما 2 هزار بازی‌ساز و 100 شرکت بازی‌ساز در فضای کسب و کار وجود دارد.

کریمی قدوسی گفت: با همه این شرایط در سال‌های گذشته شاهد رشد تعداد بازی‌های ساخته شده بودیم که این مسئله نشان می‌دهد پس از گذشت بیش از هفت سال صنعت بازی‌سازی ما به بلوغی رسیده است که می تواند بدون حمایت بنیاد یا نهادی روی پای خودش بایستد.

وی ادامه داد: در راستای بلوغ صنعت تلاش کرده‌ایم و این دوره از جشنواره را به بلوغ برسانیم ما به دنبال سرمایه‌گذاری در ایران از سوی کشورهای خارجی می‌باشیم.

مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای بیان کرد: جهت دستیابی به این هدف به کار مهم ارتباط ‌با فروشگاه‌های دیجیتالی، معرفی بازی‌ها به مخاطبان از تمام کانال‌های اطلاع‌رسانی و تعیین جوایز عملیاتی انجام شد که مکملی برای جوایز نقدی این جشنواره می‌باشد.

کریمی قدوسی تصریح کرد: مشکلی که متأسفانه برای ما وجود دارد ناشناخته بودن بازی‌های ما در ایران است، باید در کشورمان یک فضای مثبت و تجاری منحصر به فردی ایجاد کنیم که این می‌تواند نقش مهمی در منطقه برای ما ایجاد کند.

وی اضافه کرد: بازی‌های رایانه‌ای تهران به نبود حمایت‌های ریالی از بازی‌سازان در سال گذشته و تعداد آثار ارسالی نسبت به سال گذشته کاهش یافته که این اتفاق با افزایش تعداد آثار می‌باشد.

مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای یادآور شد: بازی‌سازی شاهراه ارتباطی میان بازیگران کلیدی صنعت بازی‌سازی در ایران و خاورمیانه و صنعت بازی‌سازی بین‌المللی ایجاد شده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۱ ۰۳ بهمن ۱۳۹۵
بازی هایی که ایران میسازه برا خودشون خوبه.
یکم از تو فاز این رستمو سهرابو گرشاسب بیاید بیرون جوونا از اینا استقبال نمیکنن
آخرین اخبار