قم؛

اصناف ۴۰ درصد از حوادث حریق قم را به خود اختصاص داده است

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم گفت: حدود ۴۰ درصد حوادث و حریق سطح شهر در اصناف رخ می‌دهد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم؛ جعفری در دویست و پانزدهمین جلسه رسمی و علنی شورای شهر قم که در سالن جلسات ساختمان شهید باکری برگزار شد با اشاره به حادثه تلخ و جان‌گداز ساختمان پلاسکو تهران گفت: این حوادث در سطح کشور بسیار اتفاق می‌افتد در این حادثه افراد آتش‌نشان بسیاری به شهادت رسیدند امید است این حوادث در کشور دیگر اتفاق نیفتد.
 
مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم با بیان اینکه حدود 40 درصد حوادث و حریق  سطح شهر در اصناف رخ می‌دهد ،گفت: تعداد اموال زیادی در اصناف وجود دارد و اتفاقات و حوادثی که در این اماکن رخ می‌دهد بسیار زیاد است ازاین‌رو سازمان آتش‌نشانی بحث پیشگیری را در اولویت کاری خود قرار داده است.
 
وی با اشاره به بحث ایمنی شهرک‌های صنعتی گفت: برای خدمات‌دهی در این اماکن با مشکلات فراوانی مواجه هستیم در همین حادثه چند روز پیش شهرک شکوهیه، چند تن از آتش‌نشانان ما آسیب جدی دیدند چرا باید جایی را خدمات‌دهی کنیم که ایمنی آن نیز زیر نظر شهرداری نیست.
 
جعفری با بیان اینکه ایمنی باید زیر نظر آتش‌نشانی انجام بگیرد، گفت: در حادثه اخیر شهرک شکوهیه برخی از مواردی که به سازمان واردشده دیده نمی‌شود، 500 میلیون تومان هزینه به سازمان واردشده است.
 
وی بیان کرد: اقدامات عملیاتی خود را انجام می‌دهیم امید است که خدمات بهتری به مردم ارائه شود، ممکن است اتفاقاتی ازاین‌دست بازهم تکرار شود خواهشمندیم موضوع ایمنی به آتش‌نشانی سپرده شود چراکه این‌ها اموال عمومی هستند  و برای آن فکر اساسی شود.
 
مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم بابیان اینکه 80 نیرو و 20 ماشین آتش‌نشانی را وارد حادثه آتش‌سوزی شهرک شکوهیه کردیم، افزود: ممیزی ساختمان‌ها توسط سازمان آتش‌نشانی شروع‌شده و از سال 92 که مصوبه شورا را گرفته‌ایم کارمان راحت‌تر شده و ساختمان‌هایی که قبل از سال 92 پایان کار گرفته‌اند در حال فعالیت در سطح شهر هستند و ممیزی را در رئوس کارهای خود قرار داده‌ایم.
 
وی با بیان اینکه ساختمان‌های بسیاری در شهر قم داریم که ازنظر ایمنی وضعیت وحشتناکی دارند و از کمترین ایمنی برخوردارند، خاطرنشان کرد: با توجه به توانایی‌هایی که آتش‌نشانی قم از خود نشان دادند شهر قم از میان همه شهرهای کشور، برای ایمنی بازارها انتخاب شد.
 
جعفری با اشاره به حادثه ساختمان پلاسکو گفت: در این زمینه حجم آب زیادی از سوی آتش‌نشانان مصرف شد، برای یک چنین ساختمان بزرگی با کپسول که نمی‌توان حریق را خاموش کرد.
 
انتهای پیام/ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار