لرستان؛

نواخته شدن زنگ هوای پاک درمدارس بروجرد

به مناسبت هفته هوای پاک امروز زنگ هوای پاک به صورت نمادین در مدراس ابتدایی شاهد دختران و دخترانه فرزانگان دانش نواخته شد.

‌به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان ؛ رئیس اداره حفاظت محیط زیست بروجرد گفت: هفته هوای پاک امسال با شعاربا هم به سوی هوای پاک برگزارمی شود.

مصطفی وند افزود: استفاده از هوای پاک و محیط زیست سالم حق همه مردم می باشد که باید با همکاری عمومی به این مهم دست یافت.

به گفته وی دانش آموزان به عنوان آینده سازان و مدیران آینده جامعه نقش مهمی در فرهنگ سازی حفظ محیط زیست و هوای پاک دارند براین اساس برنامه های هفته هوای پاک در مدارس مختلف اجرا می شود.

رئیس اداره محیط زیست بروجرد افزود: ارتقا فرهنگ زیست محیطی به یک عزم عمومی نیاز دارد و همه باید برای سالم سازی محیط زیست و هوای سالم تلاش کنیم.

مصطفی وند گفت: امروزه وسایل نقلیه یکی از عوامل آلودگی هوا در شهرها هستند که با استفاده از سوخت استاندارد و استفاده از وسایل نقلیه عمومی به جای وسایل نقلیه شخصی این معضل زیست محیطی تا حدودی مرتفع می شود.

وی برنقش هوای پاک در سلامت شهروندان تاکید کرد و افزود: توسعه خدمات الکترونیکی در جامعه باعث کاهش تردد غیرضروری شهروندان و در نتیجه کاهش آلودگی های شهرها می شود.

رئیس اداره محیط زیست بروجرد گفت: بخش دیگری از آلودگی هوای شهرها مربوط به فعالیت کارخانجات است که با استفاده از فیلتر های مناسب می توان این معضل را کنترل نمود.

در این آئین دانش آموزان با در دست داشتن پلاکارد هایی، بر ضرورت داشتن هوای پاک و نقش آن در سلامت افراد جامعه تاکید کردند.

همچنین دانش آموزان با ارائه مقالات و نقاشی های خود درباره هوای پاک این موضوع را به تصویر کشیدند.

انتهای پیام /م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار