تبریز ؛

پرداخت یارانه تولید کشمش به کشاورزان تولید کنندگان

مدیر کل سازمان تعاون روستایی استان از پرداخت یارانه تولید کشمش به کشاورزان تولید کننده ازقرار پنج هزار ریال برای هر کیلو کشمش خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ حسین غفاری در جلسه رفع موانع سرمایه گزاری و تولید شهرستان بناب با اعلام این خبر گفت:این یارانه بر اساس مصوبه هیئت دولت و پس از تایید ادرات جهاد کشاورزی هر شهرستان به کشاورزان تولید کننده پرداخت خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه یک سوم صادرات کشمش کشور ازبناب به خارج از کشور صورت می گیرد گفت:این شهرستان علاوه بر کشمش تولیدی استان نسبت به فرآوری کشمش تولیدی در سایر استانها نیز اقدام می کند که سالانه بیش از سی و پنج هزار تن کشمش به ارزش 2100 میلیارد ریال به کشورهای هدف صادر می کند.

مدیر کل سازمان تعاون روستایی اولویت این سازمان را توسعه صنایع تبدیلی بویژه در بخش سیب درختی،سیب زمینی،کوجه فرنگی و لبنیات اعلام کرد و افزود:خام فروشی سود چندانی برای تولید کنندگان نداشته و برای اینکه قسمتی از سود حاصله به تولید کنندگان و کشاورزان برگشت داده شود این اداره کل با سرمایه گزاری بخش خصوصی و با استفاده از آخرین تکنو لوژی روز و دانش فنی اقدام به تاسیس صنایع تبدیلی خواهد کرد که اقدامات لازم در برخی از شهرها انجام شده است.

نماینده مردم بناب در مجلس شورای اسلامی نیز بالا بودن بهای تمام شده محصولات کشاورزی در مقایسه با کشورهای رقیب را آسیب جدی در رقابت با آنها در بازارهای جهانی اعلام کرد.

ضیاء ا... اعزازی افزود:شیوه های نامناسب تولید،فرآوری و بسته بندی از عمده ترین مشکلات صنایع در بالا رفتن قیمت تمام شده است.

فرج الهی فرماندار بناب نیز از ایجاد صنایع تبدیلی شیره انگور(دوشاب)،گیاهان دارویی و صنایع پتروشیمی با مشارکت بنیاد برکت در این شهرستان خبر داد.


اتمام خبر / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار