استاندار بوشهر، استاندار موفق حوزه جوانان

در کنگره ملی مدیریت امور جوانان که در هتل المپیک تهران برگزار شد، استاندار بوشهر به دلیل فعالیت تاثیرگذار در حوزه جوانان، مورد تقدیر معاون رئیس جمهور به نمایندگی از دولت قرار گرفت.

استاندار بوشهر، استاندار موفق حوزه جوانان
به گزارش خبرنگار گروه استا‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، در این همایش استاندار بوشهر به عنوان استاندار موفق در حوزه جوانان به ایراد سخنرانی پرداخت.

مصطفی سالاری در سخنان خود نخست از جهانگیری معاون اول رئیس جمهور و سلطانی فر وزیر ورزش و جوانان بابت برگزاری این کنگره تشکر و ضمن تسلیت درگذشت آیت الله هاشمی رفسنجانی و ابراز تأسف از حادثه آتش نشانان، مختصری از فعالیت های این استانداری را در حوزه جوانان عنوان داشت.

وی با اشاره به توجه ویژه به آماده سازی فضا برای ورود جوانان به عرصه مدیریت اظهار داشت: در بکارگیری مدیران جوان، تمام بخشداران از بین جوانان با حداکثر ۳۸ سال سن، انتخاب و منصوب شدند. همچنین ۲۳۰ مدیر جوان در سطوح عالی، میانی و پایه مشغول به خدمت هستند. فرماندار تنگستان و ۵ مدیرکل استانی، جوانترین های کشور هستند و به طور کلی، نسل جدیدی از مدیران تربیت و کانون مدیران جوان به منظور توانمندسازی مدیران جوانان تاسیس گردیده است.

استاندار بوشهر افزود: در راستای بهره گیری بهتر جوانان از اوقات فراغت، طرح های امید در استان طراحی شد که امکاناتی فراگیر در سطح روستاها و محلات کلیه شهرها ایجاد شده است. برای کلیه روستاهای دارای ۵۰۰ نفر جمعیت و بیشتر، زمین چمن مینی فوتبال استاندارد با برج روشنایی، تحت عنوان طرح ۵۰۰ احداث شده است. همچنین برای محلات کلیه شهرهای استان نیز، معادل هر ۵ هزار نفر جمعیت یک زمین چمن، پیش بینی و لذا مجموعاً حدود ۲۵۰ زمین چمن در طی دولت تدبیر و امید در استان بوشهر احداث شده است. در اجرای طرح ۳۰۰، برای کلیه روستاهای دارای ۳۰۰ نفر جمعیت و بیشتر، زمین والیبال و در اجرای طرح سینما روباز، هر روستا یک سینما روباز پیشبینی شده است. همچنین برای نشاط و شادابی جوانان، ۲۴۶ بوستان امید روستایی، در دست اجراست. علاوه بر این ۹ دهکده گردشگری ساحلی، برای استفاده و اشتغال جوانان، در مراحل مختلف در دست اقدام است.

وی به طرح امید اجتماعی اشاره کرد و آن را از ابتکارات استان در راستای آموزش مفاهیم شهروندی و ارتقاء سرمایه اجتماعی دانست و اظهار داشت: مرحله اول طرح امید اجتماعی در ۶ محور آموزشی، با شرکت حدود ۲۰ هزار نفر در ۲۱۰ کارگاه آموزشی برگزار گردید و مرحله دوم آن نیز، در ۱۰ محور و با پیش بینی شرکت ۴۲ هزار نفر، در حال اجراست. همچنین تعداد سمن ها از ۱۶ سمن در سال ۱۳۹۲ به ۱۳۰ سمن افزایش یافته است.

استاندار بوشهر در ادامه به برنامه های فرهنگی و ورزشی برای افزایش نشاط و شادابی جوانان اشاره کرد و گفت: برای نشاط و شادابی جوانان، جشنواره فرهنگی - ورزشی امید با شرکت ۳۵ هزار نفر در چند رشته ورزشی برگزار شد. همچنین مسابقات ورزشی فجر امید، امسال نیز با شرکت حدود ۸۰۰ تیم در ۲۰۰ زمین چمن احداثی در محلات  شهرها و روستاهای سراسر استان، در حال اجراست.

سالاری با اشاره به برگزاری نشست‌های هم اندیشی به صورت مستمر با جوانان شهرستانهای استان به طور دوره ای و جداگانه، اظهار داشت: خانه جوان در ۵ شهرستان راه اندازی شد و در ۵ شهرستان مابقی در دهه فجر خانه جوان افتتاح و ۱۰۰ درصد شهرستان‌های استان دارای خانه جوان می‌شوند.

طرح تقویت بنیه علمی دانش آموزان از جمله مواردی بود که استاندار بوشهر در سخنرانی خود به آن پرداخت و گفت: به منظور توانمندسازی نوجوانان و جوانان، طرح تقویت بنیه علمی دانش آموزان در مدارس شهری و روستایی سراسر استان به‌طور مستمر در حال انجام است و همچنین مسابقات علمی ستارگان امید توسط صدا و سیمای استان با همکاری آموزش و پرورش در دست اجرا هستند.

سالاری در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به دو پیشنهاد خطاب به معاون اول ریاست جمهور و وزیر ورزش و جوانان ادامه داد: استفاده از تعدادی از جوانان مستعد و دارای شرایط به عنوان «کارآموزان جوان» در کنار مدیران استانی برای یادگیری و کسب تجربه اصول مدیریت و بهره بردن در آینده کشور امری ضروری محسوب می شود. هم چنین تشکیل پارلمان مشورتی جوانان با عنوان «اندیشکده جوانان» را در سطوح استانی و شهرستانی پیشنهاد می‌کنم، تا با استفاده از کمیسیون های تخصصی خود، ایده و اندیشه و نظرات جوانان را تدوین و با دعوت از مدیران به هم اندیشی، مذاکره و تبادل نظر بپردازند.

استاندار بوشهر در ادامه به دومین پیشنهاد خود اشاره و افزود: درخواست دارم که واگذاری طرح ها و پروژه های مطالعاتی، پژوهشی، فرهنگی و اجتماعی به سمن ها نهادینه شود و مورد توجه بیشتر قرار گیرد.

انتهای پیام/ ث
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.