گیلان؛

افزایش ساخت مراکز نگهداری معتادان متجاهر

ساخت مرکز نگهداری، درمان و کاهش آسیب معتادان متجاهر در گیلان ادامه می یابد.

افزایش ساخت مراکز نگهداری معتادان متجاهربه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گیلان ؛استاندار گیلان در هفتمین نشست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر که پس از بازدید از مرکز نگهداری ماده 16 برگزار شد با بیان اینکه در مرکز ماده 16 رشت ، معتادان متجاهر در بخش قرنطینه توسط پزشکان، روانپزشکان و سایر عوامل مستقر در مرکز مورد معاینه قرار می‌گیرند گفت: این معتادان پس از گذراندن دوران قرنطینه به بخش اسکان منتقل می‌‌شوند و به صورت روزانه و با مصرف داروهای مورد نیاز تحت مراقبت پزشکان قرار می‌گیرند.

محمدعلی نجفی افزود: معتادان در دوره های یک ماهه و 3 ماهه علاوه بر ترک اعتیاد با مهارت های زندگی و حرفه های اشتغالزا آشنا می شوند.

وی با اشاره به اینکه این مرکز شامل دو بخش قرنطیه با ظرفیت 10 تخت و بخش آسایشگاه با ظرفیت 50 تخت است اظهار داشت: این بخش ها با امکاناتی ازجمله اتاق مدیریت، پزشک، CPR، اتاق مشاوربا هزینه 8 میلیارد ریال تجهیز شده است.

استاندار گیلان راه اندازی مراکز نگهداری و درمان معتادان متجاهر را در غرب ، شرق و جنوب گیلان ضروری دانست وگفت :فرمانداری‌ها، شهرداری‌ها و سایر ادارات شهرستان در یک اقدام مشترک و با کمک هم برای تحقق این امر تلاش می کنند .

مرکز نگهداری، درمان و کاهش آسیب معتادان متجاهر در رشت تیرماه امسال باحضور استاندار گیلان به بهره برداری رسید.

انتهای پیام/اص

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.