درخشان: جودوکاران معترض را کنار می گذارم

رئیس فدراسیون جودو گفت: هر شخصی سرمربی تیم ملی جودو را قبول نداشته باشد کنار می رود حتی اگر قهرمان المپیک باشد.

به گزارش خبرنگار کشتی و رزمی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان،محمد درخشان رئیس فدراسیون جودو و کوراش کشورمان در جمع خبرنگاران گفت : بخشی از ملی پوشان به گرجستان رفتند و بخش دیگری هم که جامانده بودند اعزام شدند تا در کمپ تمرینی حضور داشته باشند که بعد از این اردو به مسابقات جایزه بزرگ پرتغال اعزام خواهند شد. در حال حاضر بیشتر تمرکزمان را روی استعدادیابی گذاشته ایم اما این کار هم مسائل و مشکلات خودش را دارد چون تجربه ای در این خصوص که قابل بهره برداری باشد یا نیست و یا کم است و در حال بررسی نحوه استعدادیابی در کشورهایی مثل فرانسه هستیم.همه کشورها مدل های استعدادیابی دارند اما جزئیات قابل دسترسی نیست. ما در این خصوص با فقر اطلاعات مواجه هستیم.

وی درخصوص بحث حامی مالی افزود: پیگیر حامی مالی هستیم با یک شرکت قرارداد بسته ایم و قرارداد دیگری هم با سرکت دیگر در حال بسته شدن است. 

درخشان در خصوص لیگ و سازمان لیگ عنوان کرد: سعید قمی را به عنوان رئیس سازمان لیگ انتخاب کردیم و قرار شد وی یک سازمان هدف محور را درست کند و لیگی پویا را راه اندازی کند.

رئیس فدراسیون جودو و کوراش در خصوص تغییرات قوانین جودو اذعان داشت: چند سال پیش که قوانین تغییر کرد ما تغییرات را رصد نکردیم و در این تغییرات سوار نشدیم و در این تغییر قوانین یکبار خودکشی کردیم. اینکه بگوییم تغییرات باعث ضعیف شدن جودو ما شد درست نیست و من قبول ندارم. چرا در این تغییر قوانین مغول ها پیشرفت کردند. پس تغییراتی که دوباره و طی یکی دو ماه اخیر دوباره از سوی فدراسیون جهانی اعمال شده را به عنوان یک فرصت استفاده می کنیم و بنده معتقدم که در آینده به نفع ماست. 

 وی درخصوص جودو بانوان گفت: در سال های اخیر در جودو بانوان یک کار تکراری و بی حاصل انجام داده ایم و اگر قرار است از جودو بانوان مدال بیرون بیاید باید تغییر نگرش بدهیم. 
درخشان در خصوص کوراش عنوان کرد: کوراش مهمان ما است چون یک رشته جداگانه است و باید در آینده از فدراسیون جودو جدا شود اما تا زمانی که تحت اختیار ما است به صورت جداگانه آن را اداره خواهیم کرد. 

وی در خصوص مربی خارجی تیم ملی هم افزود:برای تیم ملی سرمربی خارجی نمی آوریم و فقط مربی خارجی که بتواند به تیم ملی کمک کند و مشاوره خوب بدهد استخدام خواهیم کرد اما سرنخ تیم ملی را به دست یک خارجی نخواهیم داد و فعلا زارعیان به عنوان سرمربی تیم ملی بزرگسالان در کنار تیم ملی خواهد بود. ما در چند سال اخیر یک تیم ملی 2 نفره داشتیم اما در حال جوان کردن تیم ملی هستیم. 

رئیس فدراسیون جودو در پایان تصریح کرد: اگر کسی سرمربی تیم ملی را قبول نداشته باشد  حتی اگر قهرمان المپیک هم باشد کنار گذاشته می شود. اینجا ملک شخصی کسی نیست و هر کس که نتواند با جمع کار کند باید برود حتی اگر مربی باشد و مربی هم اگر مازاد بر حقش چیزی بخواهد حذف خواهد شد و هر کسی باید در حیطه وظایف کاری خودش عمل کند. درخشان در پایان خاطر نشان کرد: ما در مسابقاتی شرکت خواهیم کرد که در تقویت تیم ملی مؤثر باشد. در مسابقات باکو ٬ گرجستان و ترکیه شرکت می کنیم و پولمان را در آب نمی ریزیم و جاییکه بچه ها ببازن نمی رویم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار