وضعیت جوی در چهارمین روز بهمن/ کاهش محسوس دمای هوا در روزهای آینده+ جدول

بر اساس تحليل داده ها و نقشه های پيش يابی هواشناسی امروز به سبب وجود جريانات مرطوب جنوبی و گذر متناوب امواج تراز ميانی جو درجنوب شرق، شرق و جنوب كشور رگبار باران، گاهی رعدوبرق و وزش باد شديد پيش بينی می شود.

به گزارش راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، بر اساس تحليل داده ها و نقشه های پيش يابی هواشناسی امروز به سبب وجود جريانات مرطوب جنوبی و گذر متناوب امواج تراز ميانی جو درجنوب شرق، شرق و جنوب كشور رگبار باران، گاهی رعدوبرق و وزش باد شديد پيش بينی می شود كه روز سه شنبه اين شرايط محدود به جنوب شرق كشور خواهد بود.

در روز دوشنبه برای شمال شرق بارش باران و برف پيش بينی می شود كه در بعدازظهر دوشنبه ضمن كاهش قابل توجه دما در شمال شرق و شرق كشور، كاهش بارندگی گاهی با وزش باد شديد در اين مناطق رخ خواهد داد .

دوشنبه صبح در سواحل دريای خزر بارش بطور پراكنده تداوم يافته و بتدريج قطع خواهد شد .

روز سه شنبه با كاهش فشار برروی سواحل دريای خزر به خصوص استان گيلان وزش باد شديد جنوبی و افزايش قابل ملاحظه دما رخ خواهد داد.

شدت بارش در روز دوشنبه و سه شنبه در جنوب سيستان و بلوچستان، كرمان و شرق هرمزگان خواهد بود و همچنین  لازم به ذكر است كه روز دوشنبه خليج فارس و طی روز سه شنبه خليج فارس، دريای عمان و تنگه هرمز مواج است و روز چهارشنبه دريای عمان وتنگه هرمز مواج است.

همچنين روز دوشنبه صبح دريای خزر نيز مواج خواهد شد.

از بعد از ظهر روز چهارشنبه باورود موج جديد بارشی برای غرب و بخشهايی از شمال غرب بارش باران و برف پيش بينی می شود.

تهران سرد تر می شود

فریبا گودرزی کارشناس هواشناسی در خصوص وضعیت آب و هوای نقاط مختلف کشور، گفت: امروز در شرق و جنوب شرق کشور رگبار باران و گاهی رعد و برق و وزش بادهای شدید پیش بینی می شود که در روزهای آتی نیز ادامه خواهد داشت.

وی افزود: در شمال شرق نیز بارش باران و برف پیش بینی می شود که از بعداز ظهر فردا به تدریج از میزان بارش ها کاسته خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه در سواحل دریای خزر باران بصورت پراکنده خواهد بود بیان کرد: به تدریج از میزان این بارش ها کاسته می شود و موج دوم بارش ها در روزهای آینده از شمال غرب وارد کشور خواهد شد.

وی در پایان هوای امروز تهران را کمی تا قسمتی ابری همراه با وزش باد عنوان کرد و حداکثر دمای تهران را 10 درجه بالای صفر دانست و گفت: تهران در روزهای آتی سردتر خواهد شد.







انتهای پیام/
برچسب ها: وضعیت ، آب و هوا ، بارش ، باران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار