نمایشگاه عکس «از کابل تا جاکارتا» در فرهنگسرای ارسباران

فاطیما حسینی: جوانان مهاجر با هویت اصلیشان بیگانه‌اند

نمایشگاه عکس «از کابل تا جاکارتا» با مجموعه آثاری از دو عکاس جوان مهاجر در فرهنگسرای ارسباران برپاست.

فاطیما حسینی: جوانان مهاجر با هویت اصلیشان بیگانه‌اند
به گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، نمایشگاه عکس «از کابل تا جاکارتا» با مجموعه آثاری از دو عکاس جوان مهاجر به نام «فاطيما حسینی» از افغانستان و «ارديپا ويرن جوريت» از اندونزی در فرهنگسرای ارسباران در حال برگزاری است که در آن تلاش شده نقاط مشترک و تناقضات دو پایتخت آسیایی به نمایش گذاشته شود.

فاطيما حسینی عکاس مهاجر افغانستانی درباره این نمایشگاه در گفتگو با باشگاه خبرنگاران هدف از برپایی چنین نمایشگاهی را به نمایش گذاشتن نقاط مشترکی چون سبک زندگی شهروندان در این دو پایتخت بزرگ آسیایی عنوان کرد و اظهارداشت: ما هر دو جوانان مهاجری هستیم که کودکی و جوانی خود را در مهاجرت سپری کردیم و با هویتی که در میان جوامع با آن شناخته می‌شویم بسیار غریبه‌ایم. لذا تصمیم گرفتیم چنین نمایشگاهی را در پايتخت سومی که بیشتر عمرمان را آنجا زندگی کرده‌ايم برگزار کنیم شاید بتوانیم تا حدودی این بحران هویتی خود و جوانانی که در شرایط ما هستند را بازگو کنیم.

حسینی اضافه کرد: جالب است بدانید هر زمان که من و ارديپا در جایگاه دو جوان مهاجر سفری به کشور خودمان داشتيم به عنوان یک شهروند و تبعه به کشورمان نرفته‌ایم، بلکه مانند یک توریست در آنجا زندگی و رفتار کردیم و شاید این مثال به تنهایی بیانگر عمق دوری ما و نسل ما از هویت اصلیمان باشد.

به گفته این جوان هنرمند افغانستانی این نمایشگاه عکس از اول بهمن ماه به مدت 10 روز در گالری شماره یک فرهنگسرای ارسباران دایر و مجموعا 30 اثر در آن به نمایش گذاشته شده است که 15 اثر از کابل و 15 اثر دیگر مربوط به جاکارتا می‌شود.

لازم به ذکر است تا کنون نماينده  سفير اندونزی در تهران، رايزن فرهنگی سفارت کبرای افغانستان، مشاور علمی دفتر رياست معاونت اجرايی دولت افغانستان، رياست فرهنگسرای ارسباران و جمعی از مهاجرین و هنرمندان علاقمند از کشورهای اندونزی، افغانستان، فرانسه و ايران از اين نمایشگاه بازدید کرده‌اند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار