بازداشت دو مقام چینی به اتهام فساد

دو مقام دولتی سابق چین که به خارج از کشور متواری شده بودند به اتهام فساد بازداشت شدند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز؛ نهاد مبارزه با اختلاس جمهوری خلق چین با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد دو نفر از مقامات سیاسی پیشین این کشور که به فساد مالی متهم شده؛ اما برای فرار از دادگاه به خارج از کشور گریخته بودند، بازداشت شدند.

دولت چین مبارزه گسترده‌ای را برای مقابله با فساد مالی و اداری در میان مقامات رسمی و مدیران اجرایی نهادهای اقتصادی آغاز کرده است. این طرح با دستور مستقیم "شی جین‌پینگ"، رئیس جمهور چین، صادر شده و با نام "شکار روباه" تلاش می‌کند اموال دولتی را به کشور بازگرداند.

کمیسیون مرکزی انضباطی و بازرسی چین با صدور بیانیه‌ای کوتاه نام "وانگ گئوکیانگ" و "لی هوآبو" را به عنوان دو مقام بازداشت شده اعلام کرد.

"لی" به حبس ابد و "وانگ" به گذراندن 8 سال زندان محکوم شده است. اتهام ذکر شده برای "وانگ" رشوه‌خواری و برای "لی" جرائمی از قبیل فساد و سوءاستفاده از قدرت می‌باشد.

دستگاه‌های قضایی چین در راستای مبارزه گسترده با فساد اقتصادی، بیش از 29 هزار نفر از مقامات حزبی و دولتی این کشور را در سال 2015 میلادی دستگیر و مجازات کرده‌اند. بررسی‌های کمیسیون انضباطی حزب حاکم نشان می دهد که این مقام های فاسد در بیش از 32 هزار پرونده فساد اعم از رشوه خواری و اختلاس دست داشته اند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار