یزد؛

خوشحالی کویر نشینان یزدی از نعمت الهی

بارش باران که از عصر دیروز شروع شده همچنان کویرتشنه را سیراب می کند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ محمد رضا شیرغلامی کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی یزد گفت:همانطور که پیش بینی شده بود بارش ها از بعد از ظهر دیروزیکشنبه با ورود موج بارشی جدید در استان آغاز و بارش های خوبی در برخی نقاط استان گزارش شد. 

 شیرغلامی افزود: از بارش 17 سانتیمتر برف، یکشنبه شب در روستای ده بالا در شهرستان تفت خبر داد و گفت: در همین مدت 25 میلیمتر باران در روستای باجگان شهرستان بافق گزارش شد.

به گفته وی هر چند بارش های خوبی در شب گذشته، استان را فرا گرفت اما با توجه به شرایط مساعد رطوبتی و خروجی مدل های هواشناسی، انتظار بارشهای بیشتری در برخی نقاط استان وجود داشت.

وی با بیان اینکه بارش های خوب برف در دیگر نقاط شهرستان تفت نیز گزارش شده گفت: در سانیج 12، بیداخوید 9، دره زرشک 5، خود سفلی 12 ، نصر اباد، زردین و سخوید 6 سانتیمتر بارش برف گزارش شد.

به گفته وی طی شب گذشته در شهر بافق هم 4.8 و در کوشک همین شهرستان 17.5 میلیمتر باران بارید.

شیرغلامی افزود: در هرات 1.9، بختیاری 15، چنار ناز 12.6، کرخنگان 9.5،رباط پشت بادام 6.4، حاجی اباد زرین 6 و مزرعه اقای خرانق 3 میلیمتر باران گزارش شد.

این کارشناس یادآور شد: همچنین در سبزدشت بافق 10.6 ، مهریز 1.3، شهر یزد 6.2 و شهر تفت 7.7میلیمتر باران بارید.
وی با بیان اینکه تا ظهر امروز در ارتفاعات و مناطق کوهستانی و شرقی استان شامل بافق و بهاباد بارش ها ادامه خواهد داشت پیش بینی کرد: از بعد از ظهر امروز تا پیش از ظهر فردا بارشهای پراکنده که عمدتا به صورت برف خواهد بود در سطح استان ادامه داشته باشد.

وی همچنین از کاهش قابل ملاحظه دما بین هشت تا 12 درجه از امروز در سطح استان خبر داد و اظهار داشت: سرما و یخبندان تا صبح پنجشنبه در استان ماندگار است.

این کارشناس هواشناسی استان با اشاره به اینکه امروز شهر یزد و محورهای ارتباطی استان مه آلود است، هشدار داد: این مه آلودگی در صبح روزهای سه شنبه و چهارشنبه شدیدتر خواهد شد.

وی گفت: طی 24 ساعت گذشته دمای 19 درجه سانتیگراد بالای صفر برای بافق و منفی 10 برای دهبالا گزارش شد.

شیرغلامی اضافه کرد: دمای هوا در شهر یزد در 24 ساعت گذشته بین 14 تا 4 در نوسان بوده است، امروز در گرمترین ساعات دمای هوا در یزد به هشت، فردا به هفت و دو شب آینده به ترتیب به منفی دو و منفی چهار خواهد رسید.

انتهای پیام/ ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار