اصفهان؛

استان اصفهان رتبه اول اقامتگاه بوم‌گردی کشور را دارد

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان از افزایش تخت‌های اقامتی در این استان طی دهه فجر به 18 هزار تخت و تا پایان سال به 20 هزار تخت خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،فریدون اللهیاری، در حاشیه نشست مسوولان و مدیران تاسیسات گردشگری و فعالان در این حوزه در کاشان در گفتگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،گفت: استان اصفهان نسبت به سه سال گذشته در ظرفیت اقامتی رشد دو برابری داشته‌است.

وی با اشاره به فعالیت 130 اقامتگاه بوم گردی دارای مجوز در استان اصفهان افزود: اللهیاری رتبه استان اصفهان را در تعداد اقامتگاه های بوم گردی در سطح کشور اول دانست و گفت: تاسیس اقامتگاه های بوم گردی در استان به سرعت در حال رشد است.

به‌گفته‌وی، استان اصفهان رتبه اول اقامتگاه بوم‌گردی را در کشور و کرمان و یزد در رتبه دوم و سوم دارد که با روند رو به‌رشد آن هر ماه مجوزهای جدیدی برای برای تاسیس اقامتگاه‌های بوم‌گردی صادر می‌شود.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان، پرداخت تسهیلات بر اساس تفاهم‌نامه سازمان میراث فرهنگی با بانک کارآفرین امید به اقامتگاه‌ها و تاسیسات گردشگری مرتبط با حوزه بوم‌گردی و طبیعت‌گردی را یادآورشد و گفت: بر اساس این تفاهم‌نامه تا سقف یک میلیارد ریال تسهیلات به این مراکز پرداخت می‌شود.

*رشد 50 درصدی بازدیدها و افزایش 30 درصدی اقامت در استان اصفهان

اللهیاری،در ادامه با اشاره به رشد قابل ملاحظه گردشگری خارجی در سال 95 نسبت به سال گذ شته گفت:بر اساس آمار مراکز و بناهای تاریخی و فرهنگی بازدیدها رشد 50 درصدی و اقامت افزایش 30 درصدی در سال جاری داشته‌است.

وی با تاکید بر رخدادهای مهم و ایجاد زیرساخت‌های خوب گردشگری در برنامه ششم توسعه گفت: با رشدگردشگری و حرکت رو‌به‌جلو مجال حل و فصل مشکلات بیشتر مهیا و ناهماهنگی‌‌ها برطرف می‌شود.

اللهیاری،با اشاره به برگزاری نشست فعالان حوزه گردشگری کاشان با این مسوو لان استانی و گشوری سازمان میراث فرهعنگی تاکیدکرد:برگزاری این نشست‌های تخصصی مسوولان با فعالان گردشگری بخشی از مشکلات را از طریق دستگاه‌ها و بخشی توسط انجمن‌های حرفه‌ای و تعامل آنها با یکدیگر برطرف می‌کند.

شایان ذکر است نشست مسوولان و مدیران تاسیسات گردشگری و فعالان در این حوزه با حضور مرتضی رحمانی‌موحد، معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور، محمدعلی فیاضی، معاون طبیعت گردی این سازمان،فریدون اللهیاری، مدیر کل و معاون گردشگری میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان و یارمحمدی معاون گردشگری این استان به‌منظور بررسی مشکلات این صنعت با سخنان نمایندگانی از هتل‌ها، مراکز بوم‌گردی و اقامتی، انجمن راهنمایان گردشگری و دفاتر مسافرتی کاشان در سالن هتل‌سرای عامری‌ها برگزار شد.  




انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.