بررسی ارتباط مشاور امنیت ملی ترامپ با روسیه از سوی سازمانهای جاسوسی آمریکا

سازمانهای اطلاعاتی آمریکا تحقیقات خود را در خصوص ارتباط "مایکل فلین" با روسیه آغاز کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روزنامه وال استریت ژورنال، اداره تحقیقات فدرال آمریکا (اف بی آی)، سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا)، آژانس امنیت ملی آمریکا و وزارت خزانه‌داری این کشور تحقیقات خود را در خصوص ارتباط "مایکل فلین"، مشاور امنیت ملی ترامپ با روسیه آغاز کرده اند؛ اما اینکه چه زمان این تحقیقات آغاز شده، آیا به پایان رسیده است و اینکه چه نتایجی در بر داشته تاکنون مشخص نشده است.

به نوشته این روزنامه، هدف از انجام این تحقیقات یافتن علت تماس های تلفنی فلین با مقامات روس بوده و اینکه این تماس ها تا چه میزان با قانون اساسی آمریکا منطبق بوده است.

این تحقیقات بر مسئله تماس تلفنی مایکل فلین در 29 دسامبر سال 2016 (8 دی 96) با "سرگئی کیسلیاک" سفیر روسیه در واشنگتن متمرکز بوده است که در این تماس تلفنی کیسلیاک از فلین برای حضور در مذاکرات آستانه دعوت می کند.

کاخ سفید تاکنون درباره این تحقیقات و جزئیات آن ابراز بی‌اطلاعی کرده است.

مایکل فلین تنها شخص در دولت دونالد ترامپ نیست که ارتباط وی با روسیه مورد بررسی قرار گرفته است. پس از آنکه رسانه های آمریکایی اخبار مختلفی در خصوص ارتباط "رکس تیلرسون"، گزینه دونالد ترامپ برای سمت وزیر امور خارجه آمریکا با مسکو منتشر کردند، او نیز باید جزئیات رویکرد خود را در قبال روسیه در جلسه بررسی صلاحیت خود در مجلس سنا ارائه دهد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار