یاسوج؛

توزیع سبد غذایی حمایتی ویژه مادران باردار در بهمئی

به همت موسسه خیریه علوی سبد غذایی حمایتی بین مادران باردار،بهمئی توزیع می شود.

به گزارش گروه  استان های باشگاه خبرنگاران جواناز یاسوج؛کارشناس مسئول تغذیه شبکه بهداشت و درمان شهرستان توزیع سبد غذایی حمایتی بین مادران در بهمئی گفت: سبد غذایی اهدا شده از سوی موسسه خیرین علوی تهران شامل برنج، ماکارونی، لوبیا چیتی، نخود، عدس، تن ماهی، سویا، پنیر، مرغ، خرما، روغن مایع، حلوا ، عسل و لپه است که در بین 151 زن باردار و شیرده واجد الشرایط شناسایی شده توزیع می شود.

پورمقدم با بیان اینکه سبد غذایی شامل 14 نوع مواد خوراکی مورد نیاز مادران باردار است افزود: این مواد غذایی با هدف پیشگیری از تولد نوزاد نارس، بین مادران باردار واجد شرایط توزیع می شود.

وی ادامه داد: توزیع این سبد حمایتی به منظور پیشگیری از اختلال وزن مادر در دوران بارداری و افزایش کیفیت شیر مادر در دوران شیردهی به منظور پیشگیری از سوء تغذیه کودک، در شش ماهه اول زندگی ضرورت دارد.

کارشناس مسئول تغذیه شبکه بهداشت و درمان شهرستان بهمئی گفت:60 درصد نیاز مادر باردار به پروتئین و 50 درصد نیاز مادران به کربوهیدرات از طریق دریافت این سبد غذایی برطرف می شود.

وی افزود: این طرح با همکاری موسسه خیرین علوی تهران و از طریق بررسی پرونده های بهداشتی مادران باردار با همکاری واحد بهداشت خانواده و به منظور بهبود تغذیه کودکان و مادران این شهرستان اجرا می شود.


انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.