همدان؛

پیکر عکاس و هنرمند پیشکسوت همدانی در آرامگاه ابدیش آرام گرفت

پیکر پرویز ترتیبیان عکاس و هنرمند پیشکسوت همدانی با حضور جمعی از هنرمندان و مسئولان استان در آرامگاه ابدیش آرام گرفت.

پیکر عکاس و هنرمند پیشکسوت همدانی در آرامگاه ابدیش آرام گرفتبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ مراسم تشییع و تدفین مرحوم پرویز ترتیبیان عکاس و هنرمند پیشکسوت همدانی صبح دوشنبه در آرامستان باغ بهشت همدان برگزار شد.

این مراسم با حضور گسترده هنرمندان همدانی برگزار و جمعی از ورزشکاران و مسئولان همدان برگزار شد.

پرویز ترتیبیان عکاس و هنرمند پیشکسوت همدانی متولد ۱۳۳۴ در شهر خوی بود که از سال‌ ۱۳۵۷ به همدان آمد و در کلاس‌های سینمای آزاد که بعدها شالوده شکل‌گیری انجمن سینمای جوانان ایران شد، شرکت کرد.

وی از زمان آغاز جنگ تحمیلی از نخستین عکاسانی بود که عکاسی در خصوص دفاع مقدس را آغاز کرد و هم‌زمان با اردوهای جبهه و همراه ورزشکاران به مناطق جنگی اعزام شد.

ترتیبان سابقه همکاری با بیشتر رسانه‌های استان همدان را در کارنامه حرفه‌ای خود داشت و از طریق عکاسی و با حضور در محیط‌های ورزشی، گردشگری و هنری امرار معاش می‌کرد.

کتاب مجموعه عکس (سیری در نهاوند) با همکاری نقی زمانی‌فرد از جمله آثار ماندگار پرویز ترتیبیان است.

وی در سال‌های گذشته نیز یک نمایشگاه عکس به همت جمعی از هنرمندان جوان عکاس همدان با ارائه منتخبی از عکس‌های او در محل نگارخانه ‌نو واقع در جنب شهرداری همدان برگزار شد.
کادربندی و زاویه دید پرویز ترتیبیان از  طبیعت از جمله ویژگی‌های ماندگار عکس‌های ثبت شده این هنرمند است.

مجلس یادبود این هنرمند نیز امروز دوشنبه از ساعت ۱۴:۳۰ تا ۱۶:۳۰ در مسجد امام رضا(ع) واقع خیابان میرزاده عشقی همدان برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/ ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.