آ . مثل آتش نشان/ شغلی که این روزها موضوع اصلی انشا مدارس شد

آتش نشان، شغلی که با وداع جانسوز شهدای آتش نشانی، این روزها موضوع داغ بیشتر انشاء ها در مدارس شده، انشاء هایی که می گویند: آن مرد آتش نشان بود.

آ . مثل آتشنشان/ شغلی که این روزها موضوع اصلی انشا مدارس شد
به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در ساعت 7 و 59 دقیقه صبح پنج شنبه 30 دی ماه، آتش در ساختمان پلاسکو زبانه کشید که در میان تلی از آتش و دود فرشتگان قرمزپوش با چهره‌های سیاه از دود و گاه زخمی بی وقفه برای فروکش آتش زبانه کشیده ساختمان قدیمی پلاسکو تلاش می کردند، آتش نشانانی که از جان گذشتگی و ایثار را سرلوحه کار خود قرار دادند و با شجاعتی مثال زدنی حماسه ای در این عصر بی رحمی و روابط سرد انسانی خلق کردند.

با وجود تلاش های ستودنی این قهرمانان مبارزه با آب و آتش به یکباره و در کمال ناباوری پس از نزدیک به 4 ساعت مبارزه بی وقفه ناگهان این ساختمان فولادی همراه با شجاع مردان دلیرش فرو ریخت و ویرانه عظیمی از خود بر جای گذاشت. 

پس از این فاجعه تکان دهنده، مردم سراسر کشور همراه با خانواده های این عزیزان داغدار شدند و با اهدای گل و روشن کردن شمع در ایستگاه های مختلف آتش نشانی با غیورمردان آب و آتش، همان سنگرسازان بی سنگر ابراز همدردی کردند تا تسلی خاطر آنها باشند. 

آتش نشانان همان جهادگران بی ادعا با داغ شعله های سهمگین آتش بر جسم خود، موضوع داغ انشاء اغلب مدارس شده اند، انشاء هایی که در پایان بیشتر آنها دانش آموزان چه پاک و بی آلایش و قلبا ازخدا سلامتی آن ده ها تن از قرمز پوشان ناجی را می طلبند که هنوز خبری از تن گمشده زیر تلی از دودو و آتش و آوار نشده، تا بلکه حتی خبری دل پر تشویش خانواده و میلیونها ایرانی را آرام کند.

طبق این گزارش؛ از همان روز شنبه حرکت خودجوش بیشتر دانش آموزان کشور هم برای ادای احترام به روح شهدای آتشنشانی که حتی به رغم شدت آثار سوختگی بر چهره خسته شان هنوز هویت برخی هایشان مشخص نیست، مراسم های مختلفی را به همت مربیان مدارس خود برپا می کنند، از اندوه خود نسبت به شهدای آتش نشان انشاء و نامه می نویسند.

بخشهایی از انشاء یک کودک 7 ساله برای آتش نشانان: 

آ . مثل آتش نشان/ شغلی که این روزها موضوع اصلی انشا مدارس شد
آن مرد آتش نشان بود.
او برای کمک به مردم آمده بود.
مردم داد می زدند و ترسیده بودند.
اما آتش نشان نترسید.

آ . مثل آتش نشان/ شغلی که این روزها موضوع اصلی انشا مدارس شد
ما دانش آموزان، آتش نشان را دوست داریم.
اورا از یاد نمی بریم.
امید و آرزوی من این است که آنان که زیر آوار و آتش هستند زنده بمانند...

کسی برای این کودکان، شغل آتش نشانی را معنی یا دیکته نکرده است بلکه همه دانش آموزان با فداکاری‌هایی که از این قهرمانان دیدند، زحمات، سختی ها و فداکاری های یک آتش نشان را می شناسند. 

امیدواریم بتوانیم قدر این قهرمانان و دلیرمردان بی نظیر کشور را بدانیم و یاد این اسطوره های شجاعت را زنده نگه داریم.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
negar
۱۱:۴۴ ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۶
oh in my idea it was too bad
Iran (Islamic Republic of)
یه بنده خدا
۱۹:۴۸ ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۶
خیلی خیلی بد
Iran (Islamic Republic of)
کیمیا
۱۲:۴۸ ۱۲ فروردين ۱۳۹۶
من هم برای این مردم دعا می کنم
Netherlands
ش
۲۰:۴۰ ۱۵ بهمن ۱۳۹۵
بد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۰ ۰۹ بهمن ۱۳۹۵
اتش نشانان مانند چلچراغ های زیبا هستند
آخرین اخبار