یزد؛

عملیات برف روبی محورهای برف گیر استان

480 کیلومتر از محورهای برف گیر استان یزد برف روبی شد.

  محسن صادقیان مدیرکل حمل و نقل و راهداری استان یزد درگفتگو با خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ از بارش برف و باران در 28 محور ارتباطی استان خبر داد و گفت: 480 کیلومتر از این محورها برف روبی، نمک پاشی و شن ریزی شد.

 صادقیان افزود: بیشترین برف را در دو شهرستان تفت و مهریز و در گردنه های علی آباد، سخوید و بیداخوید و نیز کنج کوه مهریز شاهد بودیم.

وی گفت: همزمان با بارش برف با توجه به آمادگی قبلی راهداران استان، عملیات برف روبی ، نمک پاشی وشن ریزی در این مسیرها آغاز شد به گونه ای که در محورهای برف گیر در مجموع حدود 630 تن شن و نمک ریخته شد.

مدیرکل حمل و نقل و راهداری استان یزد با اشاره به اینکه هم اکنون برای رصد وضعیت راه ها در شهرستان تفت حضور دارد تصریح کرد: با تلاش راهداران اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان در شب گذشته، راههای شریانی و اصلی استان باز است و تردد با احتیاط برقرار است و رانندگان می توانند در این مسیرها با احتیاط و با سرعت مطمئنه حرکت کنند.

وی گفت: راهداران به صورت لحظه ای حاشیه راهها را رصد کرده و آماده هستند به همین دلیل تاکنون مشکل خاصی در استان گزارش نشده و تردد در تمامی مسیرها صورت می گیرد.

صادقیان ادامه داد: آنچه که در این بارندگی ها از ما انرژی می گیرد واژگونی خودروها به دلیل رعایت نکردن سرعت مناسب و نداشتن فاصله مطلوب از خودروی جلویی است که این امر موجب بسته شدن راه ها و ایجاد ترافیک چند کیلومتری برای سایر خودروها می شود.

وی با تاکید بر لزوم همراه داشتن زنجیر چرخ برای خودروها در مسیرهای برف گیر گفت: پلیس در محورهای یزد- شیراز ، یزد- کرمان و اردکان - نایین داشتن زنجیرچرخ را بررسی می کند تا در مسیر برای هیچ خودروی مشکلی ایجاد نشود.

این مسئول یادآور شد: فعلا مشکلی در استان نیست ولی با توجه به پیش بینی بارش برف از بعد از ظهر امروز از رانندگانی که قصد تردد در مسیرهای کوهستانی دارند تقاضا داریم حتما زنجیر چرخ به همراه داشته باشند. 

این اداره کل دارای 52 اکیپ و گشت های راهداری و نیز 28 رادارخانه ثابت و سیار است و چهار هزار و 201کیلومتر از راه های استان را در طرح راهداری زمستانی زیر پوشش دارد.

استان یزد دارای 681 کیلومتر بزرگراه، 657 کیلومتر راه اصلی، 980 کیلومتر راه فرعی، 2250 کیلومتر راه روستایی است که 1267 کیلومتر آن جزو راه‌های شریانی و ملی هستند.

انتهای پیام/ ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار